خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/03/22 - 11:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
مسعودی:

لایحه شرح وظایف وزارت ورزش با انتزاع حوزه جوانان در تناقض نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تصویب کلیات لایحه شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان، عنوان کرد: انتزاع حوزه جوانان از این وزارتخانه و تشکیل سازمان ملی جوانان نه تنها با لایحه در تناقض نیست، بلکه به دلیل تفکیک حوزه‌ها شرایط برای این انتزاع نیز فراهم است.

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به تصویب کلیات بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان  در صحن علنی مجلس، عنوان کرد: با تصویب این لایحه پس از سال‌ها این وزارتخانه دارای اساسنامه خواهد شد و تصویب این لایحه برای حوزه ورزش و جوانان یک ضرورت است.



شرایط برای تشکیل سازمان ملی جوانان؛ مهیاتر از گذشته



نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری کار کارشناسی طولانی مدت روی طرح مذکور، افزود: یکی از نکات عطف تدوین این لایحه تفکیک حوزه ورزش از جوانان است؛ به معنا که اگر قرار باشد روزی حوزه جوانان از وزارت ورزش و جوانان جدا و مجددا سازمان ملی جوانان تشکیل شود، می‌توان اهداف و وظایف تعریف شده برای حوزه جوانان را برای سازمان مد نظر در گرفت.



وی ادامه داد: بنابراین این نکته که مخالفان عنوان می‌‎کنند این لایحه با طرح انتزاع بخش جوانان از وزارت ورزش در تناقض است، صحیح نیست.



عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به برخی از ویژگی‌های طرح مذکور، تصریح کرد: در این طرح بر توسعه ورزش همگانی، توسعه ورزش قهرمانی، ساماندهی ورزش حرفه‌‎ای و توسعه ورزش بانوان تأکید ویژه شده است و آن را از وظایف و اهداف وزارت ورزش و جوانان برشمرده است.



کمرنگ کردن سایه دولت از ورزش از اهداف لایحه



مسعودی یادآور شد: در این لایحه همچنین به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اشاره شده تا بهتر بتوان از توان این بخش برای توسعه ورزش استفاده و سایه سنگین دولت از باشگاه‌داری نیز کمرنگ‌تر کرد.



تشکیل شورای عالی ورزش به ریاست رئیس جمهور و حضور 9 وزیر کابینه



وی تأکید کرد: همچنین در این لایحه برای نخستین بار به تشکیل شورای عالی ورزش به ریاست رئیس جمهور یا معاون اول اشاره شده با توجه به اختیارات ترکیب اعضا، این شورا قطعا می‌تواند اهداف مد نظر لایحه را پیش ببرد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: علاوه بر رئیس جمهور که رئیس شورای مذکور است، وزیر ورزش و جوانان دبیر شورا و رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان ادارای و استخدامی کشور، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، 8 وزیر دیگر کابینه، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و برخی دیگر از مسئولان در آن عضویت دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 282279
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار