خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/10 - 10:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
میرزایی در پاسخ به ادعای هوک مبنی‌بر کاهش نفوذ ایران:

قدرت نرم ایران مانع کاهش نفوذ در منطقه می‌شود

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است جمهوری اسلامی از قدرت نرم و نیمه‌سخت در منطقه استفاده می‌کند که پایدارتر از قدرت سختی است که آمریکا از آن بهره می‌برد.

جلال میرزایی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن بی اساس خواندن ادعای برایان هوک مبنی بر کاهش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه به خصوص بعد از شهادت سردار سلیمانی، گفت: دامنه نفوذ یک کشور در کشورهای اطراف تابع عوامل متعددی است که اکثر آنها در حوزه اشتراکات فرهنگی، اقتصادی و توان نظامی تعریف می شود.



نفوذ آمریکا در منطقه آسیب‌پذیر است، نه ایران



نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها از حربه های مختلفی برای کاهش نفوذ ایران و بحث ایران هراسی استفاده می کنند، اظهار داشت: نفوذ کشورمان در کشورهای اطراف روند خاصی را دنبال می کند و با شهادت فرمانده سپاه قدس ایران از شدت این نفوذ کاسته نمی شود کما اینکه افزایش یافته است.



وی ادامه داد: از سوی دیگر نفوذ آمریکا در منطقه به گونه ای است که با هر تغییری دچار دستخوش می شود که در حال حاضر نیز با کاهش قیمت نفت، این نفوذ اندکی رو به افول است و تصور می کنند با چنین ادعاهایی می توانند نفوذ ایران در منطقه را نیز زیر سوال ببرند.



تحریم‌ها، ایران را قدرتمندتر کرده است



میرزایی در ادامه منابع قدرت نرم و نیمه سخت را برای نفوذ موثرتر و پایدارتر از قدرت سخت دانست و افزود: هرگاه آمریکا در حوزه قدرت نرم با مشکل مواجه شده، تلاش کرده است از قدرت سخت خود در منطقه استفاده کند که استفاده از این نوع قدرت باعث نفوذ پایدار نخواهد بود.



عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر آمریکایی ها تصور می کنند با تحریم و با هدف قرار دادن توان اقتصادی جمهوری اسلامی می توانند، نفوذ ما را نیز تحت تأثیر قرار دهند اما تا کنون شاهد چنین پدیده ای به خاطر تحریم ها علیه ایران نبوده ایم بلکه حتی همکاری ها به واسه این اقدامات خصمانه، افزایش نیز یافته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 297187
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار