خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/03 - 10:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رئیس کمیسیون قضایی:

فشار اروپایی ها برای لغو تحریم ها در بحران کرونا بی تاثیر نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید دارد که اروپایی ها با افزایش فشار بر آمریکا می توانند بر لغو تحریم ها اثرگذار باشند.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه دارو جزو تحریم های ایران نیست، گفت: لغو تحریم ها امر بعیدی نیست، البته اگر آمریکایی ها بویی از انسانیت برده باشند در شرایط بحرانی تحریم دارو و وسایل پزشکی را لغو می کنند.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: ایران در بخش واردات دارو و وسایل پزشکی به خصوص برای مبارزه با ویروس کرونا کمبودهایی دارد از این رو انتظار می رود که لغو تحریم ها در حوزه پزشکی عملی شود.



نماینده مردم ملایر در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها صرفا حرف می زنند، بیان داشت: الان زمان مناسبی است که آنها ادعاهای خود را ثابت کنند و نشان دهند در میدان عمل نیز گفته هایشان اجرا می کنند.



این نماینده مجلس با اشاره به فشار برخی کشورهای اروپایی به آمریکا برای لغو تحریم ها در راستای کمک به ایران در جهت شکست کرونا، گفت: این فشارها بی تاثیر نیست، اخیرا انگلیس تلاش کرده است که داروهای مورد نیاز برای بیماری های خاص و به ویژه لوازم پزشکی برای مهار کرونا به ایران صادر شود و خواستار لغو تحریم ها شده است.



کاظمی با اشاره به روحیه ترامپ که معمولا ساز مخالف با خواسته های جهانی می زند، تصریح کرد: به نظر می رسد اگر فشارهای بین المللی افزایش یابد و سازمان ملل نیز وارد میدان شود، به نظر می رسد درنهایت ترامپ در برابر لغو تحریم ها در راستای تهیه دارو و لوازم پزشکی از سوی ایران کوتاه بیاید.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: همه دنیا باید بدانند که کمک‌های حیاتی به ایران، مشمول تحریم ها نمی شود. ما در حال انجام هر کاری هستیم تا بتوانیم انتقال کمک‌های ضروری (به ایران) را تسهیل کنیم و اطمینان حاصل کنیم که معاملات مالی مرتبط با آن نیز انجام شود. هیچ تحریمی درخصوص ارسال دارو به ایران وجود ندارد، هیچ تحریمی علیه کمک‌های بشر دوستانه به این کشور وجود ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 296244
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار