خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/26 - 15:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
جعفرزاده ایمن‌آبادی:

عدم صدور تابعیت برای مسلمانان در هندوستان نشأت گرفته از تفکر صهیونیستی است

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس گفت: جهان اسلام ، سازمان کنفرانس اسلامی  و سازمان ملل متحد نباید در مقابل موضوع عدم صدور تابعیت برای مسلمانان در هند سکوت کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعتراضات و ناآرامی‌ها علیه قانون جدید حق شهروندی در هند، گفت: متاسفانه نشانه های قابل توجهی از پروژه اسلام ستیزی صهیونیست ها دیده می شود و در بعضی نقاط دنیا از جمله در هندوستان موفق شده است.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تندروی های "نارندرا مودی" نخست وزیر هند در موضوع مسلمانان، مطرح کرد: "مودی" از رهبران حزب هندوی حزب بهاراتیا جاناتا است و در موضوع کشمیر هم  اقدامات سرکوب گرایانه ای انجام داده است. هند در حال حاضر قانیونی را تصویب کرده که به  مسلمانان تابعیت نمی دهد و امروز هم شاهد حضور مسلمان ها به عنوان اعتراض در خیابان‌ها و متاسفانه درگیری و خشونت پلیس هستیم.



بیشتر بخوانید:





این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ادعای هند در موضوع کشور هفتاد و دو ملتی، مطرح کرد: یا هند ادعای کشور هفتادو دو ملت و ادعای اینکه همه فرقه ها، مذاهب، رنگ ها و ادیان درکنارهم  زندگی مسالمت‌آمیز دارند را نداشته باشد و اگر دارد، بسترهای آن را فراهم کند، چراکه عدم تابعیت به یک انسان به جرم اینکه مسلمان است و مسلمانی اش را ابراز می کند، دقیقا مصداق دیکتاتوری، نژادپرستی و نسل کشی است.



عضو فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: این رفتار هند فعالیت های مسلمانان را محدود می کند و همچنین این قانون باعث می شود هزاران مهاجر غیرقانونی به ساکنان قانونی هند تبدیل شوند. با این قانون مسلمانان دیگر نمی‌توانند در ساختار سیاسی هند حضور داشته و به تبع آن می خواهند مسلمانان را حذف و یا کمرنگ کنند و با این قانون مانع از حضور آنها در همه ارکان حقوق شهروندی و حقوق انسانی می شوند و این ظلم بزرگ و آشکاری است که نشأت گرفته از تفکر منحوس صهیونیستی است.  



رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهان اسلام ،سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد نباید در مقابل موضوع عدم تابعیت به مسلمانان در هند سکوت کنند، تصریح کرد: ندادن تابعیت به این افراد به جرم اینکه دارای فکر عقیده و مذهب هستند و دین اسلام را دارند، ظلم آشکار است و برخلاف حقوق شهروندی، حقوق بشر و قانون اساسی هندوستان است.



گفتنی است؛ منتقدان دولت "مودی" را متهم می کنند که پیش نویس قانون پیشنهادی دولت در جهت تامین منافع هندو‌های افراطی حامی دولت است که هدفشان ایجاد اختلال و تنش در سکونت‌گاه های دائمی متعلق به مسلمانان است.



حقوق شهروندی به مهاجران متعلق به شش مذهب اقلیت (هندو، بودایی، جین، مسیحی، زرتشتی و سیک) از کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان اعطا می کند. این قانون مربوط به مهاجرانی است که پیش از سال ۲۰۱۵ وارد هند شده اند. همچنین اصلاحات قانون شهروندی هند حقوق مشابه برای مسلمانان درنظر نگرفته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 292767
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار