خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/09/07 - 16:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حسن‌بیکی:

عدم توقف ورود آوارگان به بنگلادش به جهت تداوم ناامنی در میانمار/ آمریکا در حال هدایت داعش به این منطقه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس علت عدم توقف ورود مسلمانان روهینگیایی به بنگلادش را تداوم ناامنی در میانمار و هدایت داعش به این منطقه از سوی آمریکا دانست.

ابوالفضل حسن‌بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص عدم توقف ورود مسلمانان روهینگیا به بنگلادش با وجود امضای توافقنامه بین دولت میانمار و بنگلادش، گفت: متاسفانه سازمان ملل کارایی اصلی خود را از دست داده و تنها در جهت اطلاعیه، اعلامیه و تصمیم‌های بدون پشتوانه تلاش می‌کند زیرا دخالت‌های نابه‌جا و طرح‌های خبیثانه آمریکا سبب تضعیف این سازمان شده است.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم مشترک حاکمیت میانمار برای آزار و اذیت مسلمانان روهینگیایی، تصریح کرد: از این رو ارتش میانمار اجازه تحقق این آزارها را پیدا کرد، لذا برای جلوگیری از زیر سوال رفتن حاکمیت میانمار که مورد حمایت سازمان ملل است، آزادی آزارها و اذیت مسلمانان به ارتش میانمار داده شد.



وی با یادآوری آزار مسلمانان میانماری توسط ارتش، افزود: در ادامه آزارهای ارتش میانمار، جهت جلوگیری از محاکمه دولتمردان در سطح بین‌المللی گروه‌هایی تشکیل داده شد که مورد حمایت آمریکا قرار گرفتند، در حقیقت داعش پس از شکست در سوریه و عراق با تغییر نام به سمت جنوب شرق آسیا و میانمار هدایت شده تا آن مناطق را هم ناامن کند.



حسن‌بیکی ادامه داد: ارتش میانمار گروه‌های معارض را برای اختلافات داخلی تقویت می‌کنند تا فضای بازگشت مسلمانان آواره هم سخت و غیرممکن شود. از این رو کشورهای مسلمان و به ویژه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی باید تلاش کند تا کشورها در اجرای قوانین بین‌الملل همراه شوند.



نماینده مردم دامغان در مجلس دهم، گفت: آمریکا با حمایت از حاکمیت میانمار و حاکمیت با حمایت از ارتش و اقدامات ارتش برای تشکیل شاخه‌های از داعش در آن منطقه با هدف پراکنده کردن مسلمانان و تجاوز به سرزمین‌های آنان است تا از این طریق تروریست‌ها را وارد کشورهای مسلمان چون بنگلادش و مالزی کنند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اعلام حمایت آمریکا از آوارگان میانماری و امضای توافق تنها دروغی است همچون دروغ‌هایی که ترامپ زمان انتخابات برای مقابله با داعش خود ساخته سر می‌داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 220669
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار