خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/26 - 15:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
جعفرزاده ایمن آبادی:

عجله آمریکا برای حمله به سوریه غرض دار بود / چرا حمله شیمیایی کار دولت بشار اسد نیست؟

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت:وقتی دنیا بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط سوریه حساسیت دارد، چطور ممکن است ، بشار اسد با این کار بهانه به دست غربی ها بدهد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن ارزیابی از حمله 3 کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به بهانه استفاده دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی، اظهار داشت: معتقدم هر کسی که از سلاح شیمیایی علیه ملت خود یا سایر مردم استفاده کند، مورد برخورد قرار گیرد، اما چند موضوع سبب می شود که در این زمینه ابهامات بزرگی به وجود آید.



نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هنوز نظر گروه های حقیقت یاب در مورد تایید یا عدم‌تایید استفاده از سلاح شیمایی توسط دولت بشار اسد اعلام نشده، چگونه آمریکا متوجه این امر شده، آیا آمریکا راسا گروه حقیقت یاب است یا نیازی به نظرات کارشناسی نمی‌بیند؟.



وی افزود: شرایط نشان می دهد که عجله در حمله هوایی به سوریه، مانند داستان حمله به عراق است، زیرا در عراق نیز حتی نتوانستند یک سلاح شیمایی را بعد از جنگ 8 ساله در عراق پیدا کنند.



جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: نکته دیگر این تعجب ما از فرانسه است که چطور این کشور در 8 سال جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران، ساکت بود ولی اکنون مدعی مردم دوستی شده ولی به هر ترتیب این ادعا مورد قبول نیست، زیرا خود این کشورها تولید کننده و فروشنده سلاح شیمایی هستند.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: این کشورها در 8 سال جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران، سلاح شیمایی را در اختیار عراق قرار می‌دادند که بارها نیز به همین دلیل عذرخواهی کرده‌اند و اکنون نیازی به اثبات نیست.



وی با بیان اینکه غرضی در عجله این کشورها برای حمله به سوریه نهفته است، افزود: ترامپ با دیوانگی خود دنیا را وارد جنگ دیگری می کند، امیدوارم کشورهای اروپایی عقلانی رفتار کرخه و ترامپ را در مسیرش همراهی نکنند، ترامپ فقط به دبال فروش اسلحه خود و دوشیدن گاو بزرگ است و حرفش نمی‌تواند درست باشد.



نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر یک جو عقل برای بشار اسد قائل باشیم، وقتی دنیا بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط سوریه حساسیت دارد، چطور ممکن است، بشار اسد با این کار بهانه به دست غربی ها بدهد، گفت: می‌توانیم بگوییم عوامل آمریکایی از سلاح شیمایی استفاده می‌کنند تا غربی‌ها بهانه جهت اقدام علیه سوریه داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 239372
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار