خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/11/09 - 10:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سلیمی انتقاد کرد:

طرح پژوهانه عملیاتی نمی‌شود/ وام و تسهیلات کم بهره به پژوهشگران داده شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پژوهش در کشور خریدار ندارد، خواستار اجرای طرح پژوهانه و اعطای وام و تسهیلات کم بهره به پژوهشگران شد.

 علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت اجرای طرح پژوهانه در کشور، گفت: پژوهشگران از  پژوهش کاربردی در کشور فاصله گرفته‌اند و از طرف دیگر نیز پژوهش در کشور خریدار ندارد.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ترغیب دانشجویان برای ورود به عرصه پژوهش دقیق و کاربردی، می‌بایست پژوهشگران حق پژوهانه دریافت کنند؛ بنابراین باید امتیازات ‌ویژه‌ای در راستای پژوهش‌های علمی برای توسعه و دگرکونی علمی در کشور مدنظر قرار بگیرد.



وی با بیان اینکه طرح پژوهانه به گونه‌ای که تصور می‌شد، در عمل اجرایی نشده است؛ افزود: برای ترغیب دانشجویان به ورود به  تحقیقات کاربردی در چرخه پژوهش باید وام و تسهیلات کم بهره در اختیار  پژوهشگران قرار بگیرد.



این نماینده مجلس با بیان اینکه دانشجویان باید در مسیر پژوهش واقعی قرار بگیرند، تصریح کرد: افرادی که در مسیر پژوهش‌های واقعی در حال حرکت هستند نیز متاسفانه چوب مابقی را می‌خورند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پژوهش در کشور خریدار ندارد، یادآورشد: تعویض ریل پژوهش با اجرای صحیح طرح پژوهانه عملیاتی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 229624
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار