خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/04/08 - 13:41
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
حضرت پور:

طرح الحاق کرانه باختری مسیر اتحاد مردم جهان با فلسطین را هموارتر می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شاکله اصلی طرح آمریکایی-اسرائیلی الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی  ایجاد یک دولت یهودی در کل فلسطین است.

روح الله حضرت پور  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی که واکنش های بین المللی را به همراه داشته است،گفت: رژیم صهیونیستی با اشغال، چپاول و کشتار ،محاصره غزه و اشغالگری کرانه باختری و شهرک‌سازی قصد تحمیل نقشه‌های شوم خود را دارد.



وی افزود: طرح  نتانیاهو، الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به دیگر مناطق اشغالی است این روزها سروصدای زیادی را در سطح بین المللی و منطقه به راه انداخته است.



حضرت پور با بیان اینکه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی،نقض صریح و آشکار قوانین بین المللی و مغایر اسناد مصوب سازمان ملل متحد،به ویژه قطعنامه 2234 شورای امنیت است، تاکید کرد: در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.



بیشتر بخوانید: 





 



وی با اشاره به اینکه طرح الحاق کرانه باختری امنیت منطقه را به خطر می اندازد،ادامه داد: برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.



عضومجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی با اشاره به بیانیه ها و هشدارهای برخی کشورهای اروپایی درباره موضوع  الحاق بخشی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: علاوه ‌برکشورهای غربی بسیاری از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و حتی نهادهای صهیونیستی درخصوص اجرای این طرح بارها هشدار دادند و اعلام کردند که این اقدام ضمن نابودی کامل روند صلح،تنش‌های امنیتی گسترده‌ای در منطقه ایجاد خواهد کرد.



نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره موضع برخی کشورهای مرتجع منطقه که به دنبال عادی سازی روابط خود با دشمن صهیونیستی هستند ،مطرح کرد: یکی از دلایلی که باعث شده اسرائیل و آمریکا تصمیم به اجرای تدریجی طرح الحاق کنند،درخواست برخی از سران عربی از جمله پادشاه اردن برای اجرای نرم و تدریجی این طرح است.



حضرت پور با اشاره به روند تدریجی توسعه شهرک ها در مناطق فلسطینی،مطرح کرد: مهمترین اقدام صهیونیست‌ها در این دوران،خریدن وقت با برپایی مذاکرات جدید و توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری بود؛ با توسعه شهرک‌سازی‌ها به‌مرور بخش اعظم کرانه باختری در اختیار صهیونیست‌ها قرار می گیرد.



وی ادامه داد: فرآیند غصب زمین ها فقط به شهرک‌های ایجادشده تعلق ندارد؛بلکه پس از غصب زمین و ایجاد شهرک توسط گروه‌های تروریستی،از سوی دولت رژیم صهیونیستی برای آنها زیرساخت‌های زندگی ایجاد می‌شود.



حضرت پور با بیان اینکه در پی مخالفت بسیاری از مردم منطقه و حتی مردم کشورهای جهان با طرح جنجال‌ برانگیز "دونالد ترامپ "مسیر اتحاد گروه های مقاومت و مردم دنیا با فلسطینیان هموار‌تر شد،مطرح کرد:در طرح اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، شهرک‌های یهودی نشین که طبق مقررات بین‌المللی شهرک‌های غیرقانونی هستند گنجانده شده است؛طرحی که شاکله اصلی آن ایجاد یک دولت یهودی در کل فلسطین است.



عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکره 3 دهه فلسطینی‌های سازشکار ،تصریح کرد:باید با صهیونیست‌ها فقط با زبان مقاومت برخورد کرد و با تقویت محور مقاومت طرح آمریکایی- اسرائیلی الحاق کرانه باختری زمین خواهد خورد؛سازش و وادادگی در مقابل آنها راه به جایی نخواهد برد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 300163
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار