خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/27 - 10:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

طرح اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها منافع مردم در برجام را تامین می‌کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به عدم تغییر وضعیت برجام پس از خروج آمریکا، طرح اقدام راهبردی رفع تحریم ها منافع مردم در برجام را تامین می‌کند.

شهریار حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی طرح اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها در مجلس، گفت: برجام قراردادی چند جانبه بین ایران و کشورهای خارجی است که طرفین برای پایبند بودن به تعهدات خود چارچوب مشخصی تعیین کردند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با وجود این که فعالیت‌های صلح آمیز و شفاف هسته‌ای کشورمان  همواره مورد تایید آژانس بین المللی اتمی و دنیا بوده اما ترامپ از برجام خارج شد.



وی افزود: کشور های اروپایی پس از خروج آمریکا از ایران خواستند به منظور حفظ برجام همچنان ایران به تعهدات خود پایبند بماند اما با روی کارآمدن ترامپ، تحریم های ظالمانه ای را وضع کرد.



حیدری تصریح کرد: آمریکایی ها پس از خروج یک طرفه از برجام، پرونده ایران را به شورای امنیت برد اما با مخالف همه کشورها به ویژه مواجه شد، به همین منظور آمریکایی ها درخواست مذاکره مجدد با ایران را دادند.



وی بیان کرد: زمانی مذاکره  مجدد با آمریکا معنی دارد که منجر به تغییر شرایط کنونی در برجام شود و نتیجه آن رفع تحریم های هسته‌ای ایالات متحده علیه کشورمان باشد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: با توجه به عدم تغییر وضعیت برجام به نفع ایران و متضرر شدن ملت ایران، کمیسیون تصمیم گرفت طرحی را در راستای تامین منافع مردم و احقاق حقوق از دست رفته کشورمان در برجام به مجلس ارائه کند.



وی عنوان کرد: طرح اقدام راهبردی برای رفع تحریم به صورت یک فوریتی با اکثریت آرا در صحن تصویب شد که پس از نهایی شدن جزئیات آن در کمیسیون امنیت ملی برای تصویب به هیئت رئیسه ارائه می شود.



حیدری خاطرنشان کرد: قبلا روی این طرح در کمیسیون امنیت ملی کار های کارشناسی انجام شده اما‌ چون ممکن است دیدگاه های متفاوت نسبت به محتوا وجود داشته باشد برای همین مجددا در کمسیون امنیت ملی باید بررسی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 308182
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار