خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/03 - 10:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
کوهکن در موافقت با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح برخی قوانین انتخابات:

طرح اصلاح برخی از قوانین انتخابات بیش از 3دهه با تأخیر مطرح شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اینکه طرح اصلاح برخی از قوانین انتخابات بیش از سه دهه با تأخیر مطرح شده است، گفت: این طرح در جهت دفاع از شورای نگهبان تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محسن کوهکن ریزیدر نشست علنی امروز (چهارشنبه، 3 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور با یادآوری برخی اظهارات مطرح شده در نشست امروز راجع به این طرح خطاب به امیرآبادی فراهانی که به عنوان مخالف این طرح گفت: اگر در این شرایط شما طرحی برای رونق اقتصادی و بحث کرونا دارید ما آن را به صورت سه فوریت مطرح می‌کنیم.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه این طرح بیش از 3 دهه با تأخیر مطرح شده است، افزود: در دنیا حاکمیت هزینه انتخابات را به نوعی تقسیم و بخشی از آن را پنهان می کند اما قوانین ما به گونه‌ای است که تمام هزینه انتخابات را شورای نگهبان می‌دهد.



وی ادامه داد: در دوره هفتم مجلس انتخابات بلاروس در حال برگزاری بود و آمریکایی‌ها آن را تحریم کرده بودند و برای رئیس وقت یعنی حدادعادل نامه به منظور نظارت بر انتخابات نامه نوشتند و ایشان من را معرفی کردند و در آنجا اگر در حوزه انتخابیه‌ای یک کاندیدا می‌خواستند فقط دو کاندیدا شرکت کرده بود یعنی ساز و کار حزبی کمک می‌کند که تعداد محدودی وارد شوند؛ آنهایی که صلاحیت ندارند پیش از ثبت‌نام اعلام می‌شود که ثبت‌نام نکنید اما در نظام جمهوری اسلامی احزاب نداریم و حاکمیت هم قبل از ثبت‌نام ورود نمی‌کند.



نماینده مردم لنجان در مجلس دهم افزود: موضوعی هم به نام تکلیف شرعی داریم و در حوزه‌ای که به یک کاندیدا نیاز داریم 6 نفر ثبت نام می‌کنند و تمام بار بررسی و هزینه موضوعی هم به نام تکلیف شرعی داریم و در حوزه‌ای که به یک کاندیدا نیاز داریم شش نفر ثبت نام می‌کنند و تمام بار بررسی و هزینه آن را شورای نگهبان باید بدهد.



این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه مصوبات و قداست شورای نگهبان برای ما محفوظ و حرف آخر است، از نمایندگان خواست با کلیات طرح مذکور موافقت کنند./




پایان پیام


  • کد خبر : 296990
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار