خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/21 - 16:24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وقفچی تاکید کرد:

ضرورت نظارت بر تسهیلات اعطایی به برج‌سازان در جریان همکاری با صنایع‌دستی‌کاران

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس با بیان اینکه ارائه تسهیلات به مصرف‌کنندگان صنایع‌دستی، این هنر-صنعت مشتری و مصرف بیشتری پیدا می‌کند، گفت: نظارت بر تسهیلات اعطا شده به برج‌سازان در جریان همکاری با صنایع‌دستی‌کاران ضروری است.

علی وقفچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به راه‌های رونق صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: در جریان موضوعات مطروحه برای رونق صنایع‌دستی بحث حمایت از مصرف‌کنندگان این صنایع مغفول مانده است درواقع باید با اهدا تسهیلات به مصرف‌کنندگان توان خرید آن‌ها را بالا برد چراکه به صورت غیرمستقیم این تسهیلات به جیب تولیدکننده نیز می‌رود و چرخه تولید رونق می‌گیرد به همین دلیل برقراری ارتباط میان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با برج‌سازان به منظور به کارگیری این صنایع در ساختمان‌ها و ارائه تسهیلات به آن‌ها به نفع صنایع‌دستی تمام خواهد شد.  



ارائه تسهیلات به مصرف‌کنندگان صنایع‌دستی این هنر-صنعت مشتری و مصرف بیشتری پیدا می‌کند



نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه در صورت ارائه تسهیلات به مصرف‌کنندگان این هنر-صنعت مشتری و مصرف بیشتری پیدا خواهد کرد، ادامه داد: مصرف و خرید صنایع دستی توسط ایرانیان در ادامه رونق صادرات آن را نیز به دنبال خواهد داشت.



ضرورت جلوگیری از فروش آثار تقلبی در جریان همکاری برج‌‎سازان با صنایع‌دستی‌کاران



وی همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با برج‌سازان را به فال نیک گرفت و افزود: این تصمیم اتفاق مبارکی است البته در صورتی که تضمین قیمت فروش صنایع‌دستی، جلوگیری از گران‌فروشی، فروش آثار تقلبی، اعتمادسازی و... را نیز به دنبال داشته باشد چراکه در ادامه به رونق صنایع‌دستی، کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد.



نظارت بر نحوه دخل و خرج تسهیلات اعطا شده به برج‌سازان



وقفچی همچنین با تاکید بر اینکه باید بر نحوه دخل و خرج تسهیلات اعطا شده به برج‌سازان در جریان این همکاری نظارت شود تا تمام تسهیلات در مسیر خرید صنایع‌دستی صرف شوند، اضافه کرد:جالب است بدانید در جهان پیشرفته در خودروهای گران قیمت نیز با اعمال نظر مشتریان از صنایع‌دستی استفاده می‌شود بنابراین یکی از راه‌های توسعه صنایع‌دستی و رسیدن به درآمدزایی از این طریق ایده‌پردازی برای بهره‌برداری بیشتر از آن است.



سال‌هاست ساختمان‌سازی در ایران از اصالت خود دور شده



رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به صنایع‌دستی وابستگی ایران را به کشورهای دیگر از بین خواهد برد، افزود: متاسفانه سال‌هاست ساختمان‌سازی در ایران از اصالت خود دور شده و روح و معنویت در آن‌ها یافت نمی‌شود در حالی که هنر دستی ایران در تمام کشورها مقبولیت بالایی دارد لذا باید از این ظرفیت در داخل و حتی خارج از کشور نیز استفاده کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 261420
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار