خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/16 - 12:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نانواکناری با اشاره به فرارسیدن فجر چهل و یکم انقلاب:

شاهد رهایی عرصه دفاعی از وابستگی به غرب هستیم / قدرت بازدارندگی ایران زبان‌زد است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قدرت بازدارندگی و دفاعی کنونی جمهوری اسلامی حاصل گذشت چهار دهه از انقلاب مردمی ایران است.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به ضرورت یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر، گفت: دشمنان کشورمان همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند حوزه دفاعی را دچار خدشه کنند.



نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع با توجه به وابستگی نظامی که در دوران پهلوی به غربی ها خصوصا آمریکایی ها وجود داشت، آنها تصور می کردند می توانند ایران اسلامی را آسیب پذیر کنند.



وی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی برخواسته از انقلاب موجب شد متخصصان کشورمان روی پای خودشان بایستند، ادامه داد: به عبارتی با وقع جنگ تحمیلی متخصصان و نخبگان نظامی کشورمان تلاش کردند برای رهایی از وابستگی در عرصه دفاعی به سمت تهیه و تولید تجهیزات نظامی در راستای دفاع مشروع و حراست از کیان ایران گام بردازند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب می توان به صراحت گفت کشورمان از وابستگی نظامی رهایی یافته است، تصریح کرد: بسیاری از بخش های نظامی کشورمان مانند تولید موشک، ساخت هواپیما، زیردریایی و ناوشکن توسط متخصصان انقلابی متحول شده و بر این اساس توانسته ایم در دنیا جزء کشورهای برتر قرار بگیریم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال نباید فراموش کرد پاسخ موشکی کشورمان به اقدام ننگین آمریکایی ها در ترور و به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همراهانش و ناتوانی در پاسخگویی از سوی ایالات متحده بیانگر قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران اسلامی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 295159
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار