خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/28 - 14:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
یارمحمدی:

سیستان و بلوچستان برای مدیریت بحران حداقل به 3 بالگرد نیاز دارد/ دستگاه‌ها برای جبران خسارات ناشی از سیل در این منطقه موازی‌کاری کردند

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس، با بیان اینکه این استان برای مدیریت بحران حداقل به 3بالگرد نیاز دارد از موازی‌کاری دستگاه‌های مربوطه و عدم حمایت آنها از افرادی که در این منطقه در پی وقوع سیل خسارت دیده بودند، انتقاد کرد.

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اعلام هشدار قرمز از سوی هلال احمر برای سیستان و بلوچستان به علت احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی، گفت: مسئولان مربوطه برای مدیریت بحران باید چیدمان درستی جهت ممانعت از ایجاد خسارات گسترده احتمالی ناشی از حوادث مترقبه در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان که بارها تجربه وقوع سیل در مرکز و جنوب این استان وجود داشته است، داشته باشند.



تنها نیروهای داوطلب هلال احمر در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون این چیدمان از سوی دستگاه‌های مربوطه صورت نگرفته است، ضمن اینکه اغلب نیروهای امدادی فعال در هلال احمر این منطقه هم داوطلب هستند که این مشکل از موضوعات مورد گلایه در این استان بوده است.



وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بسیار پهناور بوده و برای زمان وقوع حوادث غیرمترقبه از جمله سیل نیاز به حداقل 3 بالگرد دارد، تصریح کرد: البته وقوع سیل در منطقه سیستان و بلوچستان ریشه برون‌ مرزی دارد که از سرچشمه رودخانه هیرمند در افغانستان نشات گرفته و اطلاعات لازم در این مورد هم از طریق سازمان هواشناسی در اختیار مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد که می‌توانند بر اساس آن تجهیزات مورد نیاز جهت کاهش میزان خسارات ناشی از سیل را تامین کنند.  



موازی‌کاری دستگاه‌های حمایتی مانعی در مسیر جبران خسارات سیل سیستان و بلوچستان



یارمحمدی با اشاره به دستگاه‌هایی که باید جهت جلوگیری از گسترش دامنه خسارات ناشی از وقوع سیل وارد عمل شوند، خاطرنشان کرد: وقوع سیل خسارات گسترده‌ای به روستاهای این منطقه و راه‌های مواصلاتی آنها وارد می‌کند که لازم است وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با استفاده از منابع مالی خوبی که در زمان وقوع سیل اخیر برای بازسازی این منطقه در اختیارشان قرار گرفت، زیرساخت‌های لازم را تقویت کنند.



وی افزود: متاسفانه این ارگان‌ها اقداماتی که در سایر استان‎‌ها جهت تقویت زیرساخت‌ها  انجام می‌دهند، در سیستان و بلوچستان انجام نداده‌اند، بنابراین انتظار می‌رود قویتر به این بخش ورود کنند.



این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: تاکنون خسارات افرادی که در پی وقوع سیل در این استان آسیب دیده‌اند به طور کامل جبران نشده است که می‌طلبد دستگاه‌های حمایتی توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشند، و این در حالی است که در این بخش شاهد یک نوع موازی‌کاری بین دستگاه‌های مربوطه هستیم.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: استانداری باید به طور دقیق نظارت کند تا توزیع کمک‌هایی که به این منطقه ارسال می‌شود به درستی مدیریت شود و منابع خوبی که سازمان برنامه و بودجه جهت ساخت منازل مستحکم متناسب با فرهنگ مردم این منطقه اختصاص داده را به طور صحیح پیگیری کند تا این مهم محقق شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 296829
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار