خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/16 - 12:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سیاست داخلی بعد از انقلاب با تحقق دموکراسی همراه شد / نقش مردم در مدیریت کشور بی‌بدیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اجرای دموکراسی واقعی از مولفه های سیاست داخلی بعد از انقلاب بشمار می رود.

اردشیر نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به ضرورت یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر، گفت: در دوران کنونی شاهد حفظ استقلال و عزت ملی  در عرصه سیاست خارجی کشورمان هستیم.



نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره تلاش شده در مراوده با کشورهای دنیا مولفه های عزت و استقلال از سوی دیپلمات های انقلابی صیانت شود، اظهار کرد: همچنین با پیروزی انقلاب اسلامی مسیر سیاست خارجی کشورمان به سمت ظلم ستیزی و استکبارستیزی گام برداشت که دستاورد مهمی محسوب می شود.



وی ادامه داد: نباید فراموش کرد قبل از انقلاب عرصه سیاست خارجی با مستکبرانی مانند آمریکایی ها در یک راستا گام بر می داشت اما اکنون ایران اسلامی توانسته با حفظ استقلال خود به جایگاه خوبی در عرصه بین الملل برسد.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تحولات رخ داده در عرصه سیاست داخلی پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب، تصریح کرد: باید اذعان کرد علی رغم وقوع جنگ تحمیلی، بحران های منطقه ای، اعمال تحریم های شدید علیه کشورمان، در تمام شاخص ها خصوصا سیاست داخلی توانسته ایم رو به جلو حرکت کنیم.



نوریان در این زمینه افزود: نقش مردم در حکومت و سیاست، تعیین حق حاکمیت، تعیین مسئولان و به نوعی اجرای دموکراسی واقعی از جمله مولفه های سیاست داخلی بعد از انقلاب بشمار می رود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد امروزه کشورهای مدعی دموکراسی به میزان ایران اسلامی نتوانسته اند در اجرای دموکراسی واقعی گام بردارند؛ باید یادآور شد اگر کشورمان دچار تحریم های شدید نبود، بدون شک بسیاری از مشکلات کنونی نیز وجود نداشت و پیشرفت های بیشتری حاصل شده بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 295161
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار