خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/17 - 13:29
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : سیاسی
چنارانی در نطق میان دستور خود تاکید کرد

سپاسگزاری از مردم به سبب حضور در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: به عنوان فرزند شهید، از ملت شریف ایران بخاطر 40 سال  همراهی با انقلاب و به سبب حضور در مراسم سوگواری  سردار دلها سپاسگزارم و در برابر همه بزرگی شما، مردم شریف ایران سر تعظیم فرود می‌آورم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هاجر چنارانی، در نشست علنی امروز (سه شنبه، 17 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: سلام بر ایران، سلام بر کوه دماوند، سلام بر زنان با غیرت ایرانی، سلام بر مردان غیور ایرانی، سلام بر خلیج همیشه فارس و همچنین سلام بر رهبر بزرگوارم خمینی کبیر( ره)  و سلام بر رهبر و مقتدایم سید علی خامنه‌ای( مد ظله‌العالی)، سلام بر سردار همه دلها شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یاران همراه و همرزمش و سلام بر شهدای مدافع حرم و شهدای وطن و شهدای عرصه منا و سلام بر ملت فهیم و همیشه در صحنه ایران.



وی در ادامه افزود: ملت شریف ایران بخاطر 40 سال  همراهی با انقلاب و به سبب حضور در مراسم سوگواری  سردار دلها که  روی دستان تک تک شما این روزها تشییع شد به عنوان فرزند شهید از همه ملت شریف ایران سپاسگزارم و در برابر همه بزرگی شما، مردم شریف ایران سر تعظیم فرود می‌آورم.



نماینده مردم نیشابور اظهار کرد: از آن روز که به عنوان خادم مردم در خانه ملت انتخاب شدیم؛ قرار نبود که کار اجرایی انجام بدهیم و برای قانوگذاری، ریل گذاری و نظارت وارد مجلس شدیم. تا در کنار دولت همه با هم دست به دست هم بدهیم تا اینکه جمهوری اسلامی ایران را از بزنگاه‌های سخت انقلاب وارد چهلمین سال دوم انقلاب کنیم.



عضو فراکسیون زنان مجلس عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی همه نمایندگان ملت زحمت کشیدند تا اینکه طرح‌ها و لوایح مهمی از قبیل برنامه ششم توسعه به تصویب رسیدند و همچنین در این مجلس کمک کردیم تا عدالت محوری، حمایت از اقشار آسیب پذیر، امنیت زنان، توانمندی بانوان، حمایت از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، حمایت از معلولان، منع بکارگیری بازنشستگان و حمایت از جوانان، شهرداری‌ها، دهیاریها، کشاورزان و رانندگان به تصویب برسند.



چنارانی به طرح‌ها و لوایحی که در مجلس دهم بری آسایش زنان تصویب شده، اشاره و تصریح کرد: از 17 بانو مجلس که در 40 سال انقلاب اولین رکوردی بود که زنان در جمهوری اسلامی به نام زنان افتخارآفرینی کردند و وارد مجلس شدند تشکر می‌کنم. زنان نماینده مجلس کمک کردند تا در قانون بودجه سال 98 آنچه تصویب می‌شود با اولویت زنان و زنان سرپرست خانوار باشد؛ بنابراین 27 صدم درصد از کل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده که در برنامه ششم مصوب شد تا به ورزش بانوان و امورات دیگر آنها اختصاص پیداکند.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه افزود: حمایت از کودکان در معرض آسیب معلولیت و نارسایی جسمی، طرح حمایت از کودکان و نوجوانان، لایحه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی که برای اولین بار در جمهوری اسلامی این اتفاق افتاد تا این افراد ایرانی محسوب ‌شوند، طرح اصلاح قانون مدنی کودک همسری، لایحه تامین امنیت زنان، طرح حمایت از ماده 2 از خانواده در راستای قاضی مشاور زنان را به تصویب رساندیم و البته آنچه هنوز هم برای رفاه وجود دارد در دستور کار است.



نماینده مردم نیشابور بیان کرد: مردم شریف ایران تقریبا 4 سال خدمت به مردم در خانه ملت حاصل آن تقریبا 50 هزار نامه و درخواست بود که به دفتر اینجانب ارائه شده است و البته حاصل آن نیز صدها جلسه ای که در شهرستان‌ها، بخشها و شهرها داشته‌ام و این‌ها همگی لطف‌های بیش از حد مردمی بود که هر روز ما را شرمنده تر می‌کنند.



چنارانی به کارهای صورت گرفته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارها و پیگیری‌ها را در این سالها انجام دادیم، برخی از اقدامات منجر به انجام کارها شد، اما برخی کارها همچنان ناتمام و در دست اقدام است، ما تمام تلاش خودمان را در راستای خدمت صادقانه به ملت انجام دادیم آنچه توانسته‌ایم لطف خدا بود و بس.



وی در ادامه افزود:  با پیگیری های مجدانه داشگاه نیشابور، تربت حیدریه و دانشگاه گناه‌باد برای اولین بار از هیئت امنا دانشگاه فردوسی منفک و خود به صورت هیئت امنایی ارائه شد و همچنین از نظر مالی و کمک به توسعه و آبادانی دانشگاه‌ها، زیرساخت‌ها و رشته‌های دانشگاهی هم کمک‌هایی صورت گرفته است و البته در بعد عمرانی هم ورزشگاه‌ و استادیوم بزرگ انقلاب نیشابور که زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی کلنگ آن به زمین خورده بود در حال حاضر روبه  اتمام است، در ضمن ساخت ساختمان امور داریی و مالیات هم انجام گرفت و اما دولت قول داده در تقسیمات کشوری زبرخان تا پایان سال 98 انجام شود و انشالله که جز خادمین واقعی مردم باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 293671
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار