خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/20 - 15:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
دهقانی فیروزآبادی:

سوریه سال‌ها قبل خود را خلع سلاح شیمیایی کرده است/ آمریکا مسئول حملات شیمیایی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سال‌ها قبل دولت سوریه به صورت خودجوش سلاح‌های شیمیایی خود را تحویل مراجع بین‌المللی داده، گفت: احتمال استفاده از سلاح شیمیایی صرفا متوجه تروریست‌ها بوده که به سمت شکست رفته‌اند.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اتهام واهی آمریکایی‌ها به دولت سوریه و ایران به خاطر حملات شیمیایی اخیر در سوریه گفت: تا این لحظه بارها ما شاهد اتهام زنی ها به ایران و سوریه مبنی بر این بوده ایم که نیروهای مسلح سوری از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.



نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دقیقا کسانی این ادعاها را مطرح می کنند که به آمریکا وابستگی دارند، عنوان کرد: غربی ها پیش از این بارها اعلام کرده بودند که احتمال وجود سلاح شیمیایی نزد تروریست ها بسیار زیاد است.



وی افزود: حتی تروریست ها نیز بارها اعلام کرده که در صورت استفاده از سلاح شیمیایی مسئولیت بین المللی نداشته ندارند و هر زمان تشخیص دهند از سلاح شمیایی استفاده می کنند.



دهقانی فیروزآبادی در ادامه با بیان اینکه دولت سوریه به صورت خودجوش تمامی سلاح های شیمیایی خود را به مراجع ذیربط تحویل داد و نوعی خلع سلاح در این کشور شکل گرفت، بیان داشت: در طول این مدت شاهد بودیم تروریست ها به سمت اضمحلال رفته اند که از سلاح شیمیایی استفاده می کنند.



این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: نیروهای سوری در برخی نقاط بسیار تحت فشار بودند اما از سلاح شیمیایی استفاده نکردند از این رو چطور امکان دارد اکنون که تمام سنگر ها در حال فتح شدن است و تروریست ها کاملا در موضع ضعف قرار گرفته اند از سلاح های نامتعارف استفاده کنند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: غرب جنگ روانی علیه دولت سوریه به راه انداخته که تا کنون تلاش داشته تروریست ها را در معرض نابودی قرار دهد لذا تا زمانی که آمریکا به حضور غیرقانونی خود در سوریه ادامه می دهد، خود مسئول تمام اتفاقات ناخوشایند و حملات در این کشور است./



پایان پیام

  • کد خبر : 238583
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار