خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/19 - 10:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کمالی‌پور:

سرگردانی ایرانیان در کشورهای خارجی به دلیل رد درخواست پناهندگی و مهاجرت های غیر قانونی / پناهندگی سیاسی سراب است

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه اشد مجازات برای پناهندگان غیرقانونی زندانی شدن، ترد و گاهی پرداخت جزای نقدی است، گفت: افرادی که قصد دریافت پناهندگی دارند حواسشان باشد در سراب پناهندگی سیاسی غرق نشوند.

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با سرگردانی ایرانیان در کشورهای خارجی به دلیل مهاجرت های غیر قانونی و رد درخواست پناهندگی، گفت: با توجه به اطلاعاتی که دردسترس است می توان اذعان کرد در این خصوص ضعیف عمل کرده ایم و به سرنوشت افرادی که با این روش از کشور خارج شده اند بی تفاوت بوده ایم.



نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: این مهم در حالیست که وقتی فردی در قالب مهاجر یا پناهنده به دلیل وجود شرایط نامناسب در کشورهای خارجی دچار مشکل می شود، دستگاه دیپلماسی باید با قدرت وارد عمل شده و بتواند زمینه بازگشت افراد را فراهم کند.



وی با اشاره به اینکه متاسفانه باید گفت در کمپ ها یا اردوگاه های کشورهای خارجی با بسیاری از پناهندگان برخوردهای نامناسب کرده و توهین صورت می گیرد، ادامه داد: این در حالیست که وقتی فردی مهاجرت می کند، هنوز شهروند ایران است و دستگاه دیپلماسی و قضایی کشورمان باید با ابتکار عمل و درایت فرد را به کشور بازگردانند.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اشد مجازات برای پناهندگان غیرقانونی زندانی شدن، ترد و گاهی پرداخت جزای نقدی است، تصریح کرد: در این راستا نباید فراموش کرد که قوانین و کنوانسیون های بین المللی قواعد خاصی برای پناهندگی سیاسی و غیره دارند و همچنین کشورها نیز در مواجه با این کنوانسیون ها قوانین داخلی‌شان را اولویت قرار می دهند لذا افرادی که قصد دریافت پناهندگی دارند باید حواسشان باشند که در سراب پناهندگی غرق نشوند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار دقیقی از پناهندگان ایرانی در کشورها وجود ندارد اما با توجه به اینکه کشورهایی مانند صربستان، مالزی، آلمان عمدتا بیشترین پذیرش مهاجر را دارند، ایرانیان در این کشورها بیشتر دچار مشکل می شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 238309
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار