خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/11/13 - 16:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
خدادادی:

سرما قاتل معتادان متجاهر بی سرپناه در تهران/مشکل کارتن خواب‌ها با گسترش گرمخانه‌ها قابل حل نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از روش اسکان موقت کارتن خواب‌ها در روزهای سرد، نبود امکانات حمایتی لازم برای ساماندهی معتادان متجاهر را ناشی از بی‌توجهی مسئولان اجرایی دانست.

سلمان خدادادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد کمبود ظرفیت گرمخانه‌ها برای پناه دادن به کارتن خواب‌ها در تهران گفت: مشکل کارتن خواب‌ها با گسترش گرمخانه‌ها قابل حل نیست، آن هم در شرایطی که هر سال بر تعداد آنها افزوده می‌شود، از سوی دیگر اغلب این افراد تمایلی برای مراجعه به گرمخانه‌ها ندارند.



نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امسال برای رفع مشکل کارتن خواب‌هایی که توان حرکت ندارند، گرمخانه‌های سیار را ایجاد کردند و در سال‌های آتی نیز ممکن است ناچار شوند راهکارهای دیگری را برای تسهیل روند اسکان این افراد ارائه دهند، کمااینکه ما دو سال گذشته با معضلی تحت عنوان گورخواب مواجه نبودیم.



وی یادآورشد: بی‌تردید ما برای رفع مشکل کارتن خواب‌ها باید به بررسی علل افزایش جمعیت آنها بپردازیم، نه اینکه تنها با ارائه خدمات اسکان موقت برای گرم و سیر کردن آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم.



خدادادی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون باید به دنبال ایجاد یک جامعه سالم باشیم، به این صورت که در جهت اشتغالزایی و رونق تولید در کشور برنامه‌ریزی کنیم، ضمن اینکه باید نگاه جامعه را نسبت به افراد کارتن خواب تغییر دهیم و شرایطی را ایجاد کنیم که تمام افراد در مقابل آنها احساس مسئولیت کنند.



وی افزود: معتادان کارتن خواب‌ نیز بیمارانی هستند که جامعه باید برای برگشتن آنها به زندگی سالم تلاش کند، همچنین دولت باید برای برگشت این افراد به کانون خانواده برنامه داشته باشد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، با استناد به روش استاندار تبریز برای حمایت از معتادان این شهر تصریح کرد: در این شهر به جای اینکه معتادان را به گرمخانه‌ها ببرند و تنها آنها را تا مرحله غذا خوردن و استحمام کردن همراهی کنند، این افراد را به کمپ ترک اعتیاد انتقال داده سپس با اعطای وام، شرایط اشتغال آنها را فراهم کردند که در پی آن 70 درصدشان اعتیاد را برای همیشه ترک کرده و زندگی سالمی را برای خود برگزیدند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه در مسئولان اجرایی اراده‌ای برای ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت وجود ندارد، کمااینکه شاهد این هستیم که تعداد زیادی از آنها به دلیل سرما جان خود را از دست می‌دهند، چرا که امکانات لازم برای حمایت از آنها پیش‌بینی نشده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 230269
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار