خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/12/01 - 14:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بختیاری:

ستاد بحران براساس شرایط اقلیمی امکانات برای مواجهه با بحران‌ها را تامین کند/عملیات امدادرسانی در کرمان کند بود

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه درمجلس با بیان اینکه عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان استان کرمان به دلیل کمبود امکانات کند بود، گفت: ستاد مدیریت بحران باید بر اساس شرایط اقلیمی کشور آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران‌های مختلف کشور داشته باشد.

علی بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عملکرد ستاد بحران استان کرمان در مدیریت بارندگی‌های اخیر را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: مسئولان ستاد بحران، عملکرد مناسب و حضور فعالی برای خدمات رسانی به مردم داشتند و در واقع نهایت اهتمام خود را برای امدادرسانی به سیل زدگان به کار بردند.



نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات امدادرسانی به سیل زدگان استان کرمان به دلیل کمبود امکانات به کندی پیش رفت، گفت: کمبود امکانات و تجهیزات، امدادرسانی به سیل زدگان را با مشکل مواجه کرد به گونه ای که به علت صعب العبور بودن برخی روستاها نتوانسته ایم از آنها بازدید داشته باشیم؛ البته با هماهنگی های صورت گرفته امکانات و ماشین آلات به این مناطق منتقل شد اما صعب العبور بودن، تردد ماشین های سبک و بازدید از این مناطق را با مشکل مواجه کرده است.



عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس دهم، با بیان اینکه برخی از جاده‌های شمالی و برفگیر استان کرمان هنوز بازگشایی نشده است، تصریح کرد: از وضعیت اهالی 15 روستا و برخی عشایر بافت، رابر و ارزوئیه خبری نداریم و به دلیل حجم بالای برف مسدود شده و نمی توان با آنها ارتباط برقرار کرد.



این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حجم خسارات ناشی از بارندگی های اخیر کرمان بسیار بالا است، یادآور شد:  جلسه ستاد بحران استان کرمان امروز تشکیل و مقرر شد کارگروه های تخصصی به زودی نسبت به ارزیابی خسارات ناشی از سیلاب اقدام کنند تا بتوان حجم خسارات را برآورد کرد؛ در حوزه انتخابیه ام نزدیک به 10 هزار واحد مسکونی دچار آسیب شد؛ البته علت تخریب خشتی بودن این واحدها بوده هر چند برخی از واحدهای مسکونی هم در حال تخریب هستند.



بختیاری ادامه داد: انتظار می رود با همت مردم، مسئولان استانی و کشوری و همچنین سازمان های مردم نهاد بتوان نسبت به بازسازی مناطق خسارت دیده اقدام کرد.



نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس دهم، با بیان اینکه همیشه باید برای مواجهه با بحران های احتمالی آماده باشیم، تصریح کرد: به طور قطع ستاد مدیریت بحران باید بر اساس شرایط اقلیمی کشور  آمادگی لازم را برای مواجهه با بحران های مختلف کشور داشته باشد به گونه ای که در انبارها و سوله ها امکانات به اندازه کافی وجود داشته باشد تا در بحران ها امدادرسانی به خوبی صورت گیرد و خسارات ها کاهش یابد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، میزان بارندگی های اخیر در حوزه انتخابیه خود را حدود 330 میلیمتر عنوان کرد و گفت: حدود 70 الی 80 ساعت بارش داشتیم البته ستاد بحران استان آمادگی لازم را برای مواجهه با این بحران داشتند و اگر این آمادگی وجود نداشت بدون شک با خسارات بیشتری مواجه می شدیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 190236
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار