خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/28 - 11:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سعیدی:

زمان آن رسیده که از نخبگان و ایده‌های نو استفاده شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر بهترین فرصت است که با توجه به تحریم‌ها، در کارآفرینی از جوانان و نخبگان استفاده کنیم و اگر این اتفاق در کشوربیفتد، در تمام زمینه‌ها می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مسائل باشد.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ضرورت به کارگیری کارآفرینان و نخبگان گفت: می‌توانیم در بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی و مشکلات جامعه از بسیاری از دانشجوهایی که از دانشگاه‌های برتر با رتبه‌های علمی خوب فارغ‌التحصیل شدند، استفاده کنیم. با توجه به تحریم‌ها، جامعه نیاز به کارآفرینی و بازار آن دارد که متاسفانه برخی هستند که می‌خواهند وارد بازار کار شوند اما موضوع کار را نمی‌دانند بنابراین این بچه‌هایی که نخبه هستند و تخصص پیدا کردند و می‌توانند تخصص خود را در بازار کارآفرینی ارائه دهند، می‌توانند وارد میدان شوند.



باید کار را به جوانان بسپاریم چراکه گره‌گشایی کارها به دست نخبگان بهتر حل می‌شود



در تحریم‌ها از فکر نخبگان استفاده شود



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: فکر می‌کنم که الان وقت آن رسیده که از جوان‌گرایی و فکرهای نو و تازه استفاده شود البته بحث کارآفرینی نیز جزء همین‌ها است و بهترین فرصت است که با توجه به تحریم‌ها ، در کارآفرینی از جوانان و نخبگان استفاده کنیم و اگر این اتفاق در کشور بیفتد، در تمام زمینه‌ها می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مسائل باشد.



کارها به دست نخبگان بهتر گره‌گشایی می‌شود



وی ادامه داد: در بسیاری از مسائل در اجتماع دست در گریبان هستیم و همیشه به دنبال افراد با تجربه می‌رویم اما فکر می‌کنم با توجه به جامعه جوانی که داریم و مشکلات جامعه مثل مسائل اقتصادی، بیکاری، مشکلات اجتماعی بیشتر به سمت و سوی آنها است، به همین دلیل باید از فکر جوانان و کارآفرینان استفاده شود و کار را به خود جوانان واگذار کنیم و گره‌گشایی کارها به دست نخبگان بهتر حل می‌شود.



دولت باید فضا را برای استفاده از ایده‌های نو باز کند



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اگر دانشگاه اعلام آمادگی برای باز شدن فضای کار برای جوانان کرده بسیار مفید است، تصریح کرد: دولت نیز باید در این زمینه کمک کند و اگر وزارت کار و وزارت صنعت این همکاری را با وزارت علوم داشته باشند و این رابطه را برقرار کنند تا بتوانند از این ایده‌های خوب استفاده کنند، بهترین کار است.



وزارت صنعت و اقتصاد باید با وزارت علوم همکاری کنند



این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: ارتباط وزارت علوم باید با وزارت‌هایی که می‌توانند از نخبگان استفاده کند ارتباط برقرار کند. چنانچه وزارت علوم به تنهایی اعلام آمادگی کند که از این تخصص‌ها و نخبگان در وضعیت اقتصادی و اجتماعی استفاده شود و از آن طرف هم دولت باید در این همکاری‌ها و به جریان انداختن آن همراه باشد و مهمترین وزارت خانه‌هایی که می‌توانند این همکاری را داشته باشند، وزارت اقتصاد و کار و صنعت است و باید از اعلام آمادگی وزارت علوم استقبال کنند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 276639
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار