خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/23 - 11:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
جعفرزاده ایمن آبادی:

رژیم صهیونیستی پشت پرده دستبرد کانادا به اموال ایران است

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس می گوید دست برد به اموال ایران در کانادا در شرایطی که برای توافق هسته ای در حال تصمیم گیری هستیم باعث تشدید فضای بین المللی می شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فروش غیر قانونی اموال ایران از سوی دولت کانادا به بهانه حمایت از قربانیان مدعی ترور در سراسر جهان، گفت: اقدامات دولت کانادا کاملا خلاف قوانین است اگر دولت کانادا مدافع حقوق کشته شدگان  به اصطلاح تروریسم است باید از ایرانی ها قربانی تروریسم نیز دفاع کند.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به اینکه در هیچ محکمه بین المللی صالحه دست داشتن ایران در ترورهای سراسر جهان اثبات نشده است، اظهارداشت: ممکن است در دادگاه محلی حرفی زده شده باشد اما هیچ محکمه بین المللی صالحه چنین اتهاماتی را تایید نکرده است بلکه  دادگاه محلی مقرضانه حرفی زده و دولت کانادا ان را بهانه کرده است.



نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ایران بیشترین قربانی تروریست را دارد، بیان داشت: حدود 17 هزار نفر به صورت مستقیم، 24 هزار نفر به صورت غیر مستقیم از ایرانی ها توسط عوامل تروریستی کشته شده اند، اگر دولت کانادا به دنبال دفاع از قربانی های تروریست در سراسر جهان است باید خون بهای ایرانی ها از دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی که تروریست های ضد ایرانی پرورش می دهند گرفته شود.



جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در حال حاضر منافقین مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی هستند، تاکید کرد: باید از اموال آنها خون بهای ایرانی ها پرداخت شود، این خون بها 10 ها برابر بیشتر از دست درازی به اموال و حساب بانکی ایران است.



نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس اظهار داشت: در شرایطی که توافق هسته ای توسط دولت پریشان احوال آمریکا آسیب دیده، اقدام دولت کانادا تشدید کننده اوضاع بین المللی است.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مطمئنم عوامل دولت صهیونیستی پشت ماجرا هستند در هر صورت همه این ها اقدامات به فضای پر تنش بین المللی دنیا آسیب می زند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اجرای حکم دادگاه کانادایی در فروش ساختمان های فرهنگی ایران در کانادا این اقدام را غیر قانونی و در تقابل آشکار با حقوق بین الملل دانسته و به شدت آن را محکوم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 288057
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم