خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/09 - 14:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
امیری خامکانی:

روز مجلس یاد آور تجلی اراده ملت در تحقق مردم سالاری است

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روز مجلس یاد آور تجلی اراده ملت در تحقق مردم سالاری است که ثمره خون شهدانی چون مدرس است.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نامگذاری روز دهم آذر به نام روز مجلس گفت: مدرس نماد حامکیت مردم بر مردم در عصر دیکتاتوری و وابستگی بود که بیش از هر چیزی در آن زمان نظارت بر رفتار مسئولان برای او در الویت بود.



وی افزود: امروز وقت زیادی در مجلس صرف قانون گذاری می شود که در مقاطعی نتیجه آن انباشت قوانین است اما شاید نظارت به نسبت قانون گذاری در شرایط فعلی الویت بیشتری داشته باشد و لازم باشد کمیسیون های تخصصی مجلس زمانی را برای تحلیل و تنقیح قوانین مرتبط با حوزه ی خود صرف کنند و میزان کار آمدی و تاثیر گزاری قوانین موجود را مورد برسی قرار دهند.



وی تصریح کرد: مدرس شخصیتی بود که هیچگاه منافع ملت را به مواهب نزدیکی به قدرت و سرمایه داری ترجیح نداد و تا پایان عمر خود حقوق ملت و کشور را دنبال کرد و زیر بار زور و خواست حکومت مستقر آن زمان نرفت و شاید اگر اینگونه رفتار نمی کرد تبعید و شهید نمی شد.



نماینده مردم زرند تاکید کرد: شعار مهم مدرس "سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما" بود که امروز نیز می تواند کارگشای نمایندگان و مسئولین باشد وباید توجه کرد در سیاست اخلاق،درستی،صداقت و دین داری مد نظر ما باشد و در رقابت های سیاسی قوائد بازی بر اساس ارزش های الهی  رعایت شود و مردم داری وصداقت مدرس  نیز پیش روی همه مسئولان باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 291889
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار