خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/18 - 17:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
امیرحسنخانی در تشریح نشست کمیسیون اصل نود مجلس:

رسیدگی به تخلفات سایپا و ایران خودرو در قضیه پیش‌فروش‌ها پایان یافت

نایب رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود گفت: دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا چندین برابر بیشتر از مجوز قانونی، پیش فروش خودرو داشته‌اند و برای خرید قطعه از روش مناقصه استفاده نکرده‌اند.

محمدرضا امیرحسنخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به نشست عصر امروز(دوشنبه، 18 آذرماه) کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش مربوط به تخلفات خودروسازی ها در این جلسه قرائت شد و مقرر شد بعد از بررسی جزئیات آن از سوی اعضای کمیسیون، در جلسه دیگری به رأی گذاشته شود تا به صحن علنی ارجاع شود.



نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی از تخلفات خودروسازی ها بیان داشت: سایپا طبق قانون 188 هزار مجوز پیش فروش خودرو داشته در حالی که یک میلیون و  188 هزار خودرو پیش فروش کرده که شرکت ایران خودرو نیز شرایط مشابهی دارد.



وی افزود: از سوی دیگر خودروسازان برای تهیه قطعات صرفا از قطعه سازان خاص و محدودی استفاده می کردند در حالی که باید با انجام مناقصه و فراخوان عمومی این اقدام صورت می گرفت.



امیرحسنخانی ادامه داد: بعد از اینکه خودروهای پیش فروش شده تحویل خریداران نشد و در مقطعی نیز قیمت خودرو خلاف قرارداد افزایش یافت، باعث شد شاکیان زیادی به کمیسیون اصل نود مراجعه کنند البته خودروسازی کشورمان با مشکلات دیگری نیز همچون عدم امنیت خودرو و میزان آلایندگی مورد انتقاد است که در گزارش کمیسیون به آن اشاره شده است.



این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به دستورکار بعدی کمیسیون اصل نود بیان داشت: طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی شرکت هایی که جوجه در اختیار مرغداری ها قرار می دهند باید با نسبت های معینی از نژادهای مشخصی این اقدام را صورت دهند اما عده ای از مرغداران به خصوص از استان اردبیل نسبت به شرکت زربال شکایت داشتند که میزان نژادهای تحویل داده شده طبق مصوبه وزارت جهاد نبوده و آنها را دچار خسارت کرده است.



نایب رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به جلسه با حضور مسئولان این شرکت خاطرنشان کرد: راهکاری که در این زمینه ارائه شد، ایجاد سامانه ای برای شفاف سازی نحوه توزیع جوجه و مرغ میان مرغداری ها از سوی شرکت زربال بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 292252
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار