خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/06 - 09:35
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فیاضی با انتقاد از هزینه‌های نجومی آزمون‌های استخدامی و سراسری کنکور؛

رد شدن پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی به بهانه‌های سلیقه‌ای قابل قبول نیست/ هزینه آزمون‌های سراسری با امکاناتی که به داوطلبان ارائه می‌شود همخوانی ندارد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه تعداد زیادی از متقاضیان که به بهانه‌های مختلف از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور قبل و بعد از آزمون رد شده‌اند، گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ابتدا هزینه برگزاری آزمون را گرفته و بعد از ثبت نام متقاضی اعلام می‌کند که شرایط حضور در جلسه را ندارد و یا با سایر بهانه‌های مختلف بعد از پذیرش در آزمون رد می‌شوند.

فیاضی

عبدالوحید فیاضی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد سود سازمان سنجش از برگزاری آزمون‌های استخدامی و سراسری، گفت: سازمان سنجش کشور باید از طریق مدارک مستند به مجلس اعلام نماید چه میزان از طریق آزمون‌های سراسری و استخدامی درآمد دارد و هزینه دریافتی از هر داوطلب برای حضور در آزمون با امکاناتی که سازمان به داوطلبان ارائه می‌دهد همخوانی دارد یا خیر؟ تعیین هزینه‌های آزمون‌های مربوطه باید عاقلانه و منطقی باشد.

پروسه نامناسب برگزاری آزمون استخدامی بی پاسخ است

نماینده نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پروسه نامناسب برگزاری آزمون استخدامی، افزود: در برگزاری آزمون‌های استخدامی که گاهی تعداد داوطلبان با ظرفیت ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار نفر متقاضی برگزار می‌شود، بعد از تکمیل پرونده و یا قبولی در آزمون به بهانه‌های مختلف همچون ناهمخوانی مدرک تحصیلی با رشته مربوطه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از پذیرش آنها امتناع می‌کند؛ چه کسی اینجا پاسخگو است؟

 عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه تعداد زیادی از متقاضیان که به بهانه‌های مختلف از طرف سازمان سنجش کشور قبل و بعد از آزمون رد شده‌اند، یادآور شد: چه کسی از متقاضیانی که در آزمون استخدامی ثبت نام کرده و امروز به بهانه‌های مختلف رد شده‌اند حمایت خواهد کرد؟ تمام موارد یاد شده را می‌توان به نام متقاضیانی که از این مسئله شکایت دارند رسانه‌ای کرد. 

سازمان سنجش قبل از برگزاری آزمون شرایط استخدامی متقاضیان را بسنجد

فیاضی با بیان اینکه سازمان سنجش و آموزش کشور می‌تواند در مرحله نخست قبل از برگزاری آزمون شرایط استخدامی متقاضیان را بسنجد، یادآور شد: متقاضیان بعد از هزینه کردن در آزمون ثبت نام استخدامی با پیغام‌هایی همچون عدم داشتن شرایط کافی برای حضور در جلسه و حتی بعد از برگزاری آزمون مواجه می‌شوند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه چرا سازمان سنجش از ابتدای مسیر آزمون استخدامی که تعداد وسیعی از جوانان را به درگاه ورودی می‌کشاند شرایط پذیریش را به درستی اعلام نکرده تا فقط متقاضیان واجد شرایط در آزمون شرکت کنند؛ گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ابتدا هزینه برگزاری آزمون را دریافت و بعد از ثبت نام متقاضی اعلام می‌کند که شرایط حضور در جلسه را ندارد و یا با سایر بهانه‌های مختلف بعد از پذیرش در آزمون رد می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور شفاف اعلام نماید چه میزان کسب درآمد از طریق آزمون‌های سراسری و استخدامی دارد، اظهار داشت: در جلسه چند روز گذشته که کمیسیون آموزش مجلس با پورعباس رئیس سازمان سنجش داشتند، ایشان آماری از میزان هزینه کرد این سازمان و داوطلبان برای حضور در آزمون ارائه نکردند.

رد شدن پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی به بهانه‌های ناچیز و سلیقه‌ای قابل قبول نیست

فیاضی با انتقاد از نحوه گزینش پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی کشور، اظهار داشت: در چند سال اخیر تعداد بسیاری از متقاضیان پذیرفته شده در آزمون استخدامی از نحوه گزینش با عنوان" کد ۱۹" شکایت بسیاری داشتند؛ رد شدن پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی به بهانه‌های ناچیز و سلیقه‌ای قابل قبول نیست.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه تعداد رد شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کم نبوده‌اند، افزود: در استان مازندران مراجعان بسیاری در دفتر بنده حضور یافته از عدم قبولی خود در گزینش اطلاع می‌دهند؛ متقاضیانی که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان بوده و حتی بعد از پذیرش در آزمون استخدامی و حضور یک هفته‌ای در کلاس‌ها به آنها اطلاع دادند که شرایط لازم را برای معلمی نداشته‌اند، این خلاءها باید از طرف سازمان سنجش و وزارتخانه آموزش و پرورش به صورت جدی پیگیری شود.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با انتقاد از افزایش نگران‌کننده هزینه ثبت‌نام در آزمون دکتری و سکوت سازمان سنجش، خاطرنشان کرد: سکوت سازمان سنجش در برابر مجلس و توجیه این نرخ نجومی با هزینه‌های عمومی و اداری برگزاری آزمون‌ها شامل تهیه کاغذ، سلفون، چاپ سؤالات و پاسخنامه‌ها، حق‌الزحمه طراحان سؤال و ... مراکز مجری برگزاری آزمون‌ها قابل قبول نیست،چرا باید در این وضعیت اقتصادی و معیشتی این هزینه‌ها را  به داوطلبان تحمیل کنیم امیدواریم این  مسئله در  کنار سایر دغدغه متقاضیان آزمون‌های سراسری و استخدامی به ویژه  سازمان سنجش مورد توجه قرار بگیرد./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 381011
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار