خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/16 - 11:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
کاظمی:

رای دادگاه لاهه ندای حقانیت مردم ایران را در دنیا منعکس می کند

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت:درصورت  رای دادگاه لاهه به نفع ما،آمریکا بازهم این رای را اجرا نخواهد کرد؛اما این  آرا فریاد مظلومیت مردم ایران را در دنیا منعکس می کند.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره  به موضوع پرونده شکایت تهران از واشنگتن به لاهه در موضوع مصادره اموال و دارایی های بانک مرکزی ایران،گفت :دعوای اول ما هم در دادگاه لاهه مطرح شد و دادگاه لاهه با صدور دستور موقت در واقع به آمریکا اعلام کرد که شما تحریم ها را حق ندارید دوباره برقرار کنید؛اما گوش شنوایی در آن هیئت حاکمه قانون‌شکن آمریکا نیست.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود:شکایت دوم هم به اعتقاد من شکایت وارد و مستدلی است؛در حالی که یک کشور نمی‌تواند بانک مرکزی و یا هر یک از بانک های کشور دیگر را تحریم کند و مبادلات مالی آن بانک را با بانک‌های دیگر متوقف کند؛فکر می کنم به احتمال زیاد دادگاه لاهه به نفع ما رای خواهد داد.



بیشتر بخوانید:





 



گوش شنوایی در هیئت حاکمه قانون‌شکن آمریکا نیست



عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید برهیئت حاکمه قانون‌شکن آمریکا  مطرح کرد:در صورت  رای دادگاه لاهه به نفع ما ، آمریکا بازهم این رای را اجرا نخواهد کرد؛اما این  آرا فریاد مظلومیت مردم ایران را در دنیا منعکس می کند؛ندای حقانیت مردم ایران را پژواک می کند. 



وی ادامه داد: اگر در گوشه ،گوشه‌ ی این جهان پهناور ،کسی نمی دانست که این نظام سلطه و این نظام استکباری قانون شکنی می کند،به قانون جنگل معتقد است و عرف بین المللی ،دیپلماسی و مقررات را نمی‌پذیرد؛درحال دیگر با این آرا کاملاً مردم دنیا در جریان این ظلم قرار می‌گیرند.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید براینکه مطرح شدن موضوع رای لاهه به نفع ایران و حقانیت کشورمان بسیار مهم است،تصریح کرد:دادگاه لاهه عملاً  محکمه اختصاصی سازمان ملل است و تمامی اعضای سازمان بایستی آراء دادگاه را اجرا کنند؛حالا یک کشور قلدر و قانون‌شکنی پیدا شده است که این حکم را اجرا نمی کند؛این جا هم حکم صادر خواهد شد؛اما قاعدتاً نباید از آمریکا انتظار داشته باشیم که این حکم انجام بپذیرد.



به گزارش خانه ملت؛دیوان بین‌المللی دادگستری که در لاهه مستقر است در بیانیه‌ای اعلام کرد رأی اولیه خود درباره اعتراض آمریکا به پرونده شکایت تهران از واشنگتن به دلیل مصادره دو میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی ایران را در تاریخ ۱۳ فوریه ۲۰۱۹ ( ۲۴ بهمن) منتشر خواهد کرد.



بررسی شکایت ایران از آمریکا با موضوع توقیف اموال و دارایی‌ها و وضع محدودیت‌های غیرقانونی علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دیگر شرکت‌های ایرانی از ۱۶ مهر ماه سال جاری تا بیستم مهر در دادگاه لاهه صورت گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 273475
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم