خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/14 - 18:46
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عبادی:

راه عزت، پیشرفت و اقتدار ایران، دل بریدن از بیگانگان است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بسیاری از مردم و مسئولان در زمان برجام غرب شناس نبودند اما امروزه همه غرب را به خوبی شناخته‌اند.

سیدمحمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان باعث جوشیدن کشور از درون شده است، گفت: سخنان مقام معظم رهبری، بسیار مطالب دقیق و بایسته‌ای است که ای کاش زودتر از اینها مورد توجه همه قرار می‌گرفت؛ اینها صحبتی نیست که ایشان امروز بیان کرده باشند بلکه از گذشته‌ها بیان کرده‌اند. متاسفانه تصور برخی در ایران این بوده که محتاج به رابطه شدید با آمریکا، اروپا و یا غربی‌ها هستیم البته در عین حال که از رابطه استقبال می‌کنیم، مخالف روابط دیپلماتیک با دنیا نیستیم اما اینکه سرنوشت خودمان را به آرزوها و اوهام گره بزنیم، درست نیست.



در زمان برجام، بسیاری از مردم و مسئولان غرب شناس نبودند اما امروزه همه غرب را به خوبی شناخته‌اند



غربی‌ها به دلیل آزادی و استقلال ایران، دل خوشی از ما ندارند



نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شوری اسلامی افزود: غربی‌ها به دلیل آزادی و استقلال ایران، دل خوشی از ما ندارند چراکه قبلا صاحب اختیار قدرت و ثروت این کشور بودند و هر لحظه که اشاره می‌کردند، می‌توانستند تصمیم برای کشور بگیرند. برای رضا خان قلدر میر5 که در برابر مردم قلدری می‌کرد و مستبد بود، انگلیسی‌ها یک لحظه تصمیم گرفتند که با خفت و خواری بیرون کنند و بعد غربی‌ها تصمیم گرفتند که پسر رضا خان بر مسند قدرت بنشیند.



غربی‌ها استقلال ایران را برنمی‌تابند



رئیس کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در واقع در آن زمان ایران کشوری بود که قدرت‌ها و ثروت‌های آن در دست قدرت غربی‌ها بود. بعد از انقلاب، غربی‌ها استقلال ایران را برنمی‌تابند و از لحاظ ایدئولوژیکی، اسلام و عدالت خواه بودن ایران را قبول ندارند لذا غیر از بحث منافع استراتژیک، نمی‌توان خیلی به غربی‌ها دل بست و نباید با اوهام آنها زندگی کرد.



وی تصریح کرد: چنانچه کسی به دنبال این باشد تا بدون اینکه استقلال، عزت و شرف را بدهیم و با غرب و آمریکا رابطه خوبی داشته و از مزایای اقتصادی آنها بهره‌مند شویم، یقینا در اوهام زندگی می‌کند؛ تجربه نیز این موضوع را نشان داده و دستاورد برجام نیز این بود که بسیاری ازمسئولان و مردم غرب شناسی قوی نداشتند به طوری‌که پای میز مذاکره رفتیم و عهد و پیمان بستیم اما هیچ کدام به عهد و پیمان عمل نکردند.



امروز همه مردم و مسئولان غربی ها را شناخته اند



این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار داشت: روشنگری که امروز برای مسئولان و مردم ایجاد شده در هیچ زمانی مثل امروز نیست چراکه همه دوره غرب شناسی خوبی دیدند و اگر به مقالات و روزنامه‌های گذشته برگردید و ببینید که چرا با غربی‌ها مذاکره نمی‌کنیم دلیل آن را متوجه می‌شوید. مهم این است که از درون قوی باشیم و اقتصاد قوی داشته باشیم.



باید اقتصاد قوی بدون وابستگی به غرب داشته باشیم



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: پیرامون ایران 400 میلیون نفر جمعیت زندگی می‌کنند و باید اقتصادی بسازیم که محصولات خود را به اینها و کشورهای اطراف صادر کنیم تا بتوانیم قدرت اقتصادی باشیم بدون اینکه وابستگی به غرب داشته باشیم در واقع راه عزت، پیشرفت و اقتدار ایران، دل بریدن از بیگانگان است و غیر از این راه نیست بلکه چاه است./



پایان پیام

  • کد خبر : 286099
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار