خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/29 - 20:22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عباسی:

راهکار رفع بیکاری هنرستانی‌ها؛ انجام آشپزی و نجاری همزمان با تحصیل

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس سرنوشت "طرح آموزش مهارت همراه با تولید تا فروش در هنرستان‌ها" را در ‍‌گرو نحوه مدیریت مسئولان دانست و گفت: اگرچه دانش‌آموزان باید به سمت مهارت‌آموزی حرکت کنند اما این حرکت درصورت ارتباط با بازار کار تکمیل می‌شود.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت "طرح آموزش مهارت از تولید تا فروش در هنرستان‌ها و مدارس فنی وحرفه‌ای سراسر کشور" را در صورت اجرای صحیح بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: اگرچه دانش‌آموزان باید به سمت مهارت‌آموزی حرکت کنند اما این حرکت درصورت ارتباط آن‌ها با بازار کار تکمیل خواهد شد چراکه علاوه بر آشنایی آن‌ها با شیوه‌های مختلف کارآفرینی، درآمد کسب خواهند کرد و مدارس نیز از آن سهم می‌برند.



اگرچه دانش‌آموزان باید به سمت مهارت‌آموزی حرکت کنند اما این حرکت درصورت ارتباط آن‌ها با بازار کار تکمیل خواهد شد.



سرنوشت "طرح آموزش مهارت از تولید تا فروش" در ‍‌گرو نحوه مدیریت مسئولان



نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت آموزش راه و روش کارآفرینی به دانش‌آموزان، افزود: باید این روحیه را در دانش‌آموزان تقویت کرد اما "چگونگی اجرای طرحی همچون آموزش مهارت از تولید تا فروش در هنرستان‌ها و مدارس فنی وحرفه‌ای سراسر کشور" به ‍‌نحوه مدیریت مسئولان مرتبط در این وزارتخانه مرتبط می‌شود چراکه ممکن است مانند بسیاری دیگر از طرح‌ها نیمه‌تمام رها ‌شود.



شغل پاره وقت به نفع دانش‌آموزان است



وی با اعتقاد به اینکه اشتغال پاره وقت دانش‌آموزان در کارگاه‌ها و کارخانه‌جات یا هر مکان شغلی مرتبط به منظور تجربه کار، البته زیرنظر والدین و اولیاء مدرسه به نفع خود آن‌ها است، افزود: به‌عنوان مثال آشپزی یک دانش‌آموز رشته آشپزی در رستوران یا خیاطی کردن یک دانش‌آموز رشته خیاطی در کارگاه تولید و دوخت لباس نه تنها ایرادی ندارد بلکه مفید است.



تجهیزات هنرستان‌ها برای اجرای این طرح رضایت‌بخش نیست



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت ضعیف است اما اگر ارتباط هنرستان‌ها و فنی و حرفه‌ای‌ها با بازار کار تقویت شود این مهم به دانشگاه‌ها نیز تسری پیدا خواهد کرد، وضعیت تجهیزات مدارس را برای اجرای این طرح به معنای واقعی رضایت‌بخش ندانست.



هنوز کتاب‌های درسی به دست دانش‌آموزان در برخی فنی و حرفه‌ای‌ها و هنرستان‌ها نرسیده



رئیس کمیته مهارتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت امکانات و تجهیزات هنرستان‌ها در برخی از شهرها و استان بسیار ناچیز است و عملا سدی بر سر مهارت‌آموزی و پیشرفت دانش‌آموزان شده، چراکه به شدت از نیازهای روز عقب‌تر هستند، این درحالی است که باوجود گذشت یک ماه از سال تحصیلی هنوز کتاب‌های درسی به دست دانش‌آموزان در برخی مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها نرسیده است لذا به‌عنوان رئیس کمیته مهارتی کمیسیون این موضوع را پیگیری خواهم کرد./



پایان پیام 



 

  • کد خبر : 264803
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار