خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1386/09/07 - 13:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

دو فوریت طرح تأمین کسری اعتبار گاز رسانی به روستاهای کشور به تصویب رسید

در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس، دو فوریت طرحی مبنی بر تأمین کسری اعتبار گاز رسانی به روستاهای کشور به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، با توجه به اینکه طی دو سال گذشته 8/3 میلیارد دلار فاینانس برای گازرسانی به روستاها اختصاص یافته و ریالی هم خرج نشده است، ضرورت دارد برای پیشرفت گاز رسانی روستاها مبلغ 950 میلیارد تومان از ذخیره ارزی برای سال 86 به این کار اختصاص یابد.

بر اساس این گزارش ، کلیات طرح دو فوریتی اصلاح جداول شماره (4) و (8) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و قانون بودجه سال 86 کل کشور به منظور تامین کسری اعبار گاز رسانی به روستاهای کشور به تصویب رسید.

 بر اساس ماده واحده این طرح و درصورت تصویب به دولت اجازه داده می شود معادل ارزی مبلغ نه هزار و 500 میلیارد ریال از حساب ذخیره ارزی برداشت و پس از فروش در آمد حاصله به حساب در آمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز و تا سقف مبلغ فوق برای تامین کسری اعتبار گاز رسانی به روستاهای کشور اختصاص دهد.

احمد توکلی در مخالفت باکلیات لایحه مذکور گفت: با این طرح در ماههای آخر سال شدت رشد نقدینگی را اضافه می کنیم .

 وی گفت: با تصمیماتی که می گیرید تورم را دامن نزنید .

همچنین عادل آذر در موافقت با کلیات لایحه مذکور گفت: آثار تورمی در جاهای دیگر است، هیچ نگرانی از افزایش نقدینگی وجود ندارد .

 همچنین حسین آفریده در مخالفت گفت: در این طرح پیشنهاد گاز رسانی به روستاها است و توجهی به تولید نشده، اگر پولی باشد باید صرف تولید گاز شود و سپس گاز رسانی انجام گیرد.

 سید کاظم دلخوش در موافقت گفت : ما نیز نگران افزایش نقدینگی هستیم ، اما نباید به این طریق کار را در مملکت تعطیل کنیم .

وی گفت: گاز رسانی به روستاها تنها منتظر پول هستند، اگر پول باشد ظرف مدت سه الی چهار ماه مشکلات مردم حل می شود.

همچنین حسینی نماینده دولت گفت: طی دو سه سال اخیر در قانون بودجه تکالیفی را برای شرکت ملی نفت همراه با منابع و اعتباراتی پیش بینی کرده ایم از جمله فاینانس.

 وی گفت: به دلایل مختلف این منابع تأمین نشده و شرکت ملی تنوانسته ظرفیتهایی را اجرایی کند. اگر قرار است اعتباری را به گاز رسانی اختصاص بدهیم باید اول وامی را به شرکت ملی نفت بدهیم که هم زمان با لوله کشی گاز به روستاها بتواند به وظایف خود عمل کند.

پس ازسخنان موافق و مخالف، کلیاتطرح به رای گذاشته شد که به تصویب رسید. سپس باهنر هنگام برسی جزئیات طرح گفت: دو فوریتی که رای آورد مربوط به گازرسانی روستاها است، تنها پیشنهاداتی هنگام بررسی جزئیات مطرح می شود که مربوط به گازرسانی باشد.

 هیأت رئیسه با اعلام اینکه هیچ پیشنهادی با عنوان هماهنگ باشد نداریم تنها با ارائه پیشنهاد حسین آفریده موافقت کرد که آنهم با موافقت نمایندگان مواجه نشد و اصل ماده واحده به رای گذاشته شد که به تصویب رسید.

 

  • کد خبر : 2406
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار