خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/08/10 - 16:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نقوی حسینی:

دولت مرکزی عراق موظف به بررسی فساد مالی بارزانی در اقلیم کردستان است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است برگزاری همه پرسی نتوانست باعث شود بارزانی از زیر بار فساد مالی به وجود آمده در اقلیم شانه خالی کند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گوبا خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی وضعیت بارزانی در اقلیم کردستان گفت: همانطورکه پیش بینی می شد و ما نیز در اظهار نظرات کارشناسی خود مطرح کرده بودیم، اقدام اقلیم کردستان نه به نفع کردها بود، نه عراق و نه به نفع منطقه.



نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در نهایت نیز از آنجایی که دولت مرکزی عراق موظف به حفظ تمامیت ارضی کشور خود بود و از سوی دیگر نیز عدم تغییر مرز جغرافیایی عراق برای کشورهای همسایه مهم بود، طبق پیش بینی های صورت گرفته دولت مرکزی به سمت تصرف کرکوک به عنوان منبع مالی اقلیم کردستان رفت.



وی در ادامه با بیاناینکه غائله اقلیم کردستان به زودی ختم به خیر خواهد شد، اظهارداشت: بارزانی از مدت ها قبل درگیر مسائل فساد مالی بود که اعتراضات زیادی در اقلیم نسبت به این موضوع وجود داشت لذا طرح همه پرسی توانست مقداری از جو فساد مالی دولت بارزانی را تحت الشعاع قرار دهد اما در شرایط فعلی مجددا مطرح شده و حتی اعداد و ارقام آن مشخص می شود.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بارزانی به پایان کار خود رسیده و باید حکومت را واگذار کند در حالی که باید پاسخگوی شرایط مالی خود نیز باشد، خاطرنشان کرد: دولت مرکزی عراق به هیچ وجه شرایط بارزانی برای استعفا را تحمل نمی کند چون خارج از عرف بوده و دولت مرکزی موظف است مسائل مالی اقلیم را بررسی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 217379
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار