خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/26 - 12:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : صحن
شریف پور در نطق میان دستور:

دولت با اعمال نظارت صحیح مانع افزایش قیمت شود

نماینده مردم ماکو در مجلس اظهار داشت:از دولت می خواهیم نظارت لازم را جهت جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها صورت دهد و با تورم مقابله کند و در اسرع وقت نسبت واریز یارانه سوخت به حساب مردم اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عین الله شریف پور در نشست علنی امروز (یکشنبه 26 آبان) مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور خود خطاب به تصمیم گیرندگان در مورد بنزین گفت: آیا می پذیرید که بنزین یک کالای استراتژیک و تاثیرگذار بر روی سایر کالاهاست و آیا برای اتخاذ تصمیمات درخصوص قیمت بنزین پیوست امنیتی و اجتماعی داشته اید؟



وی افزود:  شما که در مورد قیمت بنزین تصمیم گیری کردید از تجربیات گذشته نظیر طرح هدفمندی یارانه ها استفاده کرده اید؟ و آیا در این تصمیم تبعات آن را تحلیل نموده اید؟ و پاسخ دهید مکانیزم های این تصمیم چه بوده و برای اجرای آن چه پیش بینی هایی کرده اید؟ مگر در برنامه ششم تصویب نشده بود که افزایش قیمت حامل های انرژی باید تدریجی باشد؟



نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس تاکید کرد: ما درخصوص کلان این تصمیم و افزایش قیمت بحثی نداریم، اما در مورد نحوه اجرا و زمان مناسب برای آن اما و اگرهایی وجود دارد، چرا که برای اجرای تصمیمات اینچنینی آمادگی مردم و میزان همراهی آنها مهم بوده و باید مورد توجه باشد. ما معتقدیم اجرای این تصمیم و افزایش قیمت بنزین به خوبی صورت نگرفت و حتی بسیاری از مدیران میانی نیز از آن بی اطلاع بودند.



وی با انتقاد از نحوه افزایش قیمت بنزین گفت: مجریان آمادگی لازم برای این کار را نداشتند و عدم اقناع مردم از اهداف طرح یکی از نقاط ضعف این کار بود و مسئولان بدانند از بعد زمانی اجرای این طرح قابل دفاع نیست.



نماینده مردم ماکو و چالدران خطاب به رئیس مجلس گفت: شما پیام مردم را در مورد تصمیم جلسه سران قوا شنیدید، مردم نمی خواهند پولشان را از یک جیب برداشته و به جیب دیگر بگذارید، مردم نگرانند، نگران افزایش قیمت ها، تورم و گرانی در بخش های خدماتی.



وی همچنین خطاب به مردم خاطرنشان کرد: ای مردم؛ شما صفتان را از کسانی که می خواهند از نارضایتی و ناراحتی شما سوءاستفاده کرده و نظم عمومی را برهم بزنند، جدا کنید. نقد حق همه آحاد جامعه است، اما نه با تخریب و نه با حیف و میل اموال عمومی.



شریف پور در پایان تصریح کرد: ضمن اطاعت محض از رهبری معظم انقلاب و فرمایشات ایشان، از دولت می خواهیم نظارت لازم را جهت جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها صورت دهد و با تورم مقابله کند و در اسرع وقت نسبت واریز یارانه سوخت به حساب مردم اقدام کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 291227
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار