خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/15 - 14:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نماینده مردم تهران تاکید کرد:

دولت اهتمام بیشتری به حمل و نقل عمومی که از حقوق اولیه شهروندی است داشته باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تصویب قوانینی برای حمایت از حمل و نقل عمومی گفت: حمل ونقل عمومی کارآمد و خدمات مطلوب یکی از بدیهی ترین حقوق اولیه شهروندی است که باید از سوی شهرداری و دولت برای شهروندان تامین شود.

محمدرضا بادامچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ تصریح کرد: متاسفانه طی چند سال اخیر حمایت از حمل ونقل عمومی از سوی دولت مغفول مانده است و اکنون با کمبود اتوبوس، واگن مترو و تاکسی های فرسوده و آلاینده در شهرهای بزرگ به ویژه تهران مواجه هستیم.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت بنزین ، مردم را به سمت استفاده از حمل ونقل عمومی سوق داده و متاسفانه با کمبود ناوگان و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان در این بخش مواجه هستیم اظهار داشت:اینکه بیش از 3 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده  در شهر تهران داریم  و نه تنها تلاشی برای نوسازی آنها صورت نمیگیرد که همچنان هم به دلیل کمبود ناوگان در خطوط مورد استفاده قرار میگیرند و با انتشار آلایندگی بر وضعیت آلودگی هوا هم می افزایند، بسیار اسفناک است .



 



نوسازی و توسعه حمل ونقل عمومی سرفصل مهم بودجه باشد



وی تصریح کرد: نوسازی ناوگان فرسوده ی عمومی، توسعه خطوط ریلی و حمل ونقل پاک و کارآمد باید سرفصل مهم بودجه ی دولت باشد .



بادامچی بر ضرورت تامین منابع تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تاکید کرد و گفت: شهرداری باید با حمایت دولت بیشترین سهم درآمدی خود را به تکمیل این دو خط اختصاص دهد.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بطور حتم دولت در تامین منابع مشکل دارد و انتظار میرود در بودجه ی 99 نیز به مقوله یحمل ونقل عمومی نگاه ویژه نداشته باشد اما شرایط اقتصادی کشور و فشاری که بر مردم وارد شده از یک سو ، افزایش قیمت بنزین از سویی دیگر میطلبد دولت اهتمام ویژه ای به مقوله ی حمل ونقل شهروندان داشته باشد.



بادامچی تاکید کرد: حمل ونقل عمومی کارآمد و خدمات مطلوب یکی از بدیهی ترین حقوق شهروندی است که باید از سوی شهرداری و دولت برای شهروندان تامین شود و نماینده های مردم نیز خواستار ارایه خدمات بهتر در بخش حمل ونقل عمومی هستند ./ انتهای پیام

  • کد خبر : 292084
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار