خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/15 - 10:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
اولادقباد با یادآوری آغاز هفته منابع طبیعی:

درختکاری منحصر به روز خاصی نشود/ سرانه فضای سبز باید در کشور افزایش یابد/ رشد شتابان شهری و تخریب باغات پایتخت

نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه درختکاری نباید منحصر به روز خاصی شود، رشد شتابان شهری را علت تخریب باغات پایتخت دانست.

فریده اولادقباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با تاکید بر اینکه درختکاری نباید منحصر به روز خاصی شود، گفت: انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست برای تلطیف کردن هوا از ظرفیت ها و پتانسیل هایی موجود برای درختکاری استفاده کنند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت حفظ و گسترش فضای سبز در پایتخت، افزود: با چالش اساسی آب مواجه هستیم و برای مدیریت منابع آب باید از گونه های گیاهی سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی برای توسعه کمربند سبز  استفاده کرد.



وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در کشور باید افزایش یابد، تصریح کرد: در اغلب کشورهای دنیا کمربند سبز تعریف شده و نتایج خوبی را نیز در برداشته است بنابراین نیاز است این مهم در ایران نیر مورد توجه قرار گیرد زیرا در زیبایی بصری، کاهش آلایندگی و جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه بسیار موثر است.



این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه رشد شتابان و گسترش نامتوازن پایتخت تخریب باغات و فضای سبز را به دنبال داشته است، تصریح کرد: به موجب گسترش نامتوازن حریم تهران به طور مداوم در معرض هجوم کاربری های عمده شهری قرار گرفت به گونه ای که در حال حاضر در اطراف پارک چیتگر شاهد ساخت و سازهای بی رویه و قارچ گونه هستیم.



اولادقباد با بیان اینکه مساحت کمربند سبز تهران به بیش از 39 هزار هکتار یعنی 10 برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: بهتر است کمربند سبز بیش از این گسترش یابد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با بیان اینکه فرهنگ مراقبت از محیط زیست باید به دانش آموزان آموزش داده شود، افزود: رسانه ملی باید با تولید برنامه های مناسب اهمیت روز درختکاری را به مردم گوشزد کند.



نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باغات و فضای سبز ریه های تنفسی شهر هستند، گفت: تمامی باغات باید شناسنامه دار شوند؛ در این رابطه نیاز است کمیته ای متشکل از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، شورای شهر و فراکسیون محیط زیست مجلس تشکیل و با ورود به معضل تخریب باغات مشکلات این حوزه را بررسی کنند؛ در این رابطه اگر نیازی به تصویب قانون باشد مجلس این مهم را در دستور کار قرار می دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 235093
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار