خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 11:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
سنگدوینی:

درآمد کشور از گردشگری می‌تواند بیشتر از نفت باشد/ضرورت رونق گردشگری در استان گلستان

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: ۷۰ درصد منابع درآمدی کشور از نفت تشکیل می‌شود اما باید به این درک برسیم که گردشگری هم به نوعی مانند یک منبع نفتی است و می‌تواند به همان اندازه درآمد ایجاد کند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره موضوعاتی همچون ضرروت ایجاد عدالت آموزشی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و رونق گردشگری، گفت: ساخت مدرسه و ایجاد عدالت آموزشی و آموزش برای فرزندان این مرزوبوم در این برهه زمانی بسیار مهم و حیاتی است. مدارس استان نیز نیازمند فضاهایی درخور بوده که الحمدالله این مهم در استان گلستان به تحقق پیوسته است چراکه در دولت سیزدهم جهش ۵ برابری اعتبارات تجهبزات آموزشی داشتیم.

بنابراین گزارش، همچنین روز گذشته با حضور رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در روستای قلی آباد، بخشدار بخش بهاران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، دهیار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از اهالی و معتمدین روستای قلی‌آباد، مصوبات و‌ راه‌حل مشکلات روستا پیگیری شد.

تعویض شبکه آب شرب روستا در سال ۱۴۰۴، زمین چاه آب شرب روستا و بررسی شرایط آب و رفع مشکل آسفالت و زیرسازی جاده اصلی روستا در سال ۱۴۰۳، جابجایی و تعویض تیرهای برق روستا روستای قلی‌آباد ازجمله مصوبات درحال پیگیری در این روستا است.

همچنین نخستین جلسه کمیسیون احداث اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با حضور نماینده مردم گرگان و آق‌قلا برگزار شد و سنگدوینی در این جلسه با بیان اینکه شناختی از بافت تاریخی شهر گرگان نداریم، گفت: امروز شهر گرگان روح ندارد و زنده نیست که این موضوع را باید شهرداری پیگیری کند.

سنگدوینی در نخستین جلسه کمیسیون احداث اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در سال ۱۴۰۳ که به‌صورت مشترک با کمیسیون گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: ۷۰ درصد منابع درآمدی کشور از نفت تشکیل می‌شود اما باید به این درک برسیم که گردشگری هم به نوعی مانند یک منبع نفتی است و می‌تواند به همان اندازه درآمد ایجاد کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه نجات کشور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، افزود: سازندگان استان گلستان به سایر استان‌ها می‌روند و امروز شهر گرگان روح ندارد و زنده نیست که این موضوع را باید شهرداری پیگیری کند.

وی مطرح کرد: در استان گلستان سرمایه‌گذاران بسیاری وجود دارند چرا باید سرمایه خود را به سایر استان‌ها ببرند و ما همچنان محروم باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شناختی از بافت تاریخی شهر گرگان نداریم، گفت: از ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده کنید و بنده می‌خواهم از جلسات بعدی تصمیم‌گیری درباره بافت تاریخی انجام شود.

سنگدوینی بیان کرد: اصفهان با بهره بردن از منارجنبان به درآمدزایی رسیده اما ما در گلستان به جاذبههای خود اهمیت نمی‌دهیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: قوه‌قضاییه در پیگیری موضوع پتروشیمی کولاک کرد آیا اگر ظرفیت گردشگری و تاریخی گلستان را استفاده میکردیم به پتروشیمی نیاز داشتیم؟

وی معتقد است چنانچه به ظرفیت‌های گلستان بها داده شود، این استان می‌تواند یک استان نمونه درآمدی باشد./

پایان پیام

 

 

  • کد خبر : 379607
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار