خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/05 - 11:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
کوهکن در واکنش راهپیمایی پرشکوه ملت عراق در حمایت از اخراج تروریست‌های آمریکایی:

خون فرماندهان شهید تبدیل به وجه اشتراکی میان قومیت‌های عراق شد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است آمریکایی‌ها نمی‌توانند سردار سلیمانی و المهندس را به بهانه تأمین امنیت عراق به شهادت برسانند و انتظار داشته باشند ملت عراق نیز این موضوع را بپذیرند.

محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به راهپیمایی گسترده و میلیونی مردم عراق در روز گذشته در حمایت از اخراج تروریست‌های آمریکایی از عراق، گفت: امروز ملت عراق این آگاهی را پیدا کرده اند که حضور آمریکایی ها در عراق نه تنها به نفع آنها نبوده بلکه امنیت ملی و تمامیت ارضی آنها را نیز به خطر انداخته است.



نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها به هیچ زبانی نمی توانند به مردم عراق القا کنند که ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی دشمن آنها بوده است، عنوان کرد: مردم عراق می دانند که این دو نفر به عنوان دو عنصر مهم جبهه مقاومت چگونه امنیت را برای آنها در سال های اخیر به ارمغان آورده است.



بیشتر بخوانید:





وی افزود: وقتی تصویر سردار سلیمانی روی لباس یک نوجوان 12 ساله نقش می بندد و او، شهید را در قلب خود می داند، آمریکایی ها باید بدانند که نمی توانند برای ادامه حضور در خاک عراق و شهادت دو فرمانده به بهانه تأمین امنیت، تلاشی کنند.



کوهکن ادامه داد: آمریکایی ها به خوبی می دانند که اگر عراق را ترک نکنند، باید هزینه های مادی و معنوی بیشتری برای ادامه حضور خود بدهند.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان یکی از آثار خون شهید سلیمانی و المهندس را آگاهی بخشی به ملت عراق دانست و خاطرنشان کرد: شاید اگر چند سال پیش قرار بود چنین جمعیتی علیه آمریکا به صحنه بیایند، امکان پذیر نبود اما خون این فرماندهان شهید باعث شد وجه اشتراکی میان تفکرات شیعه، سنی، اکراد و شیوخ قبایل مختلف عراق در اخراج تروریست های آمریکایی از خاک این کشور ایجاد می شود و امروز آنها نیز به خوبی این پیام و مفهوم را دریافت کرده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 294588
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار