خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/21 - 22:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو فراکسیون امید مجلس مطرح کرد

خطر ناسیونالیسم افراطی در کمین اروپا / لندن استقلال عمل خود از واشنگتن را در قبال ایران حفظ می کند

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است که لندن استقلال عمل خود از واشنگتن را در قبال ایران حفظ می کند.

شهاب الدین بی مقدار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره چش انداز روابط ایران و انگلیس با خروج این کشور از اتحادیه اروپا و احتمال نزدیکی بیشتر با آمریکا گفت: قابل پیش بینی است که هماهنگی بیشتری میان مواضع امریکا و بریتانیا در سال‌های پیش رو ایجاد شود و موضع‌گیری‌های لندن بیشتر با امریکا نزدیک شوند اما این الگو الزاما در مورد ایران محقق نخواهد شد.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد:لندن استقلال عمل خود از واشنگتن را در قبال ایران حفظ می کند، من تصور نمی‌کنم که بریتانیا هرگز تمایل داشته ‌باشد به یک دولت وابسته به واشنگتن تبدیل شود .











شهاب الدین بی مقدار




وی ادامه داد: طرف‌های اروپایی برجام  در طول دو سال گذشته برای حفظ این توافق تلاش عملی چندانی نکرده‌اند ، آنها از یک طرف در داخل با قدرت گرفتن نیروها و دولت های راست افراطی دست به گریبان بودند و از طرف دیگر برای تداوم همکاری با ایران و هدایت برجام به سمت اقدامات به نفع ایران با تهدیدهای آمریکا مواجه بودند.



بی‌مقدار افزود: البته بخشی از  این تعلل از سوی اروپا به دلیل انتظار برای تغییر سیاست در آمریکا و کنار رفتن رییس‌جمهور کنونی است که در هر صورت نشان می دهد اروپا در قبال آمریکا استقلال سیاسی مناسبی ندارد اما این مساله نباید منجر به این شود که ایران به سمت تنش زایی با اروپا سوق پیدا کند. در نهایت ایران باید در حد معقول طرف های اروپایی را تحت مدیریت و کنترل داشته باشد.



عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: کشورهای اروپا جدا از مساله برجام و ایران به خاطر منافع خودشان از عملکرد ترامپ ناراضی هستند و این فرصت باید مورد توجه دیپلماسی ایران باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 297689
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار