خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/16 - 16:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
وحدتی‌هلان با تاکید بر ضرورت شناسنامه‌دار شدن دستفروشان مطرح کرد:

خرید و فروش مواد مخدر و کالاهای قاچاق در پوشش دستفروشی

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از خرید و فروش مواد مخدر و کالاهای قاچاق در پوشش دستفروشی انتقاد کرد و گفت: تعداد دستفروشان به دلیل به مشکلات اقتصادی در حال افزایش است.

محمد وحدتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت   با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی تعداد دستفروشان در حال افزایش است، گفت: این افراد برای تأمین معیشت خانواده به اجبار به سمت دستفروشی روی آورده اند و حتی برخی آن را به عنوان شغل دوم انتخاب می کنند.



نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بخشی از دستفروشان پایتخت از استان‌های مجاور هستند،افزود: مشکلات اقتصادی، بیکاری و از سویی ناتوانی دولت در جذب  و استخدام باعث شده برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه به دستفروشی و مشاغل کاذب مشغول شوند.



دولت و شهرداری‌ها هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی دستفروشان ندارند



وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی دستفروشان با انتقاد از اینکه دولت و شهرداری‌ها هیچ برنامه‌ای برای ساماندهی دستفروشان ندارند، تصریح کرد: شهرداری ها و دولت باید برنامه‌ریزی مناسبی را برای ساماندهی دستفروشان داشته باشند و ما نیز در کمیسیون اجتماعی از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم کرد.



باید فضاهایی به صورت دائمی در اختیار دستفروشان قرار داده شود/دستفروشان شناسنامه دار شوند



دستفروشانبه جای دستفروشی می‌توانند در زمینه کارهای غیرقانونی، سرقت و فروش مواد مخدر فعالیت کنند بنابراین نباید آنها را به حال خود رها کرد و بی تفاوت از کنارشان گذشت



وحدتی هلان با بیان اینکه باید فضاهایی به صورت دائمی در اختیار دستفروشان قرار داده شود،گفت: این افراد باید شناسنامه‌دار شوند البته اگر نیاز به تصویب قانون برای ساماندهی باشد می‌طلبد دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند به طور قطع ساماندهی دستفروشان یکی از دغدغه‌های کمیسیون اجتماعی است؛ این افراد به جای دستفروشی می‌توانند در زمینه کارهای غیرقانونی، سرقت و فروش مواد مخدر فعالیت کنند بنابراین نباید آنها را به حال خود رها کرد و بی تفاوت از کنار آنها گذشت.



نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بهتر است دولت برنامه مناسبی برای بهبود اشتغال داشته باشد تا با افزایش مشاغل غیررسمی مواجه نشویم.



برخی دستفروشان در پوشش دستفروشی به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند



این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه برخی دستفروشان در پوشش دستفروشی به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند، گفت: دستفروشان انسان‌های شریفی هستند که برای تأمین معیشت خانواده دستفروشی می‌کنند اما در میان آنها افرادی هستند که در پوشش دستفروشی به کارهای خلاف روی می آورند و در واقع بستر برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند فروش کالاهای قاچاق و مواد مخدر در دستفروشی مهیا و آماده است بنابراین باید ساماندهی آنها در دستور کار دولت و شهرداری‌ها قرار گیرد.



بیشتر بخوانید:





وی افزود:  افراد سودجو از این افراد برای اهداف خود استفاده می‌کنند و در این رابطه می طلبد دولت کمیته‌ای را تشکیل و یک بار برای همیشه دستفروشان را ساماندهی کند مجلس نیز حمایت لازم را خواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 284112
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار