خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/18 - 15:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
وقف چی:

حمایت ناچیز دولت از فرش دستباف/بخش خصوصی نگاه علمی به فرش ندارد

رییس فراکیسیون فرش و صنایع دستی مجلس از ضعف حمایت دولت از فرش دستباف انتقاد کرد.

علی وقف چی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه صادرات فرش دستباف در وضعیت نامناسب قرار دارد، گفت: مشوق‌های دولت بیشتر در حوزه واردات است تا صادرات و دولت حمایت مناسبی را از صنعت فرش ندارد.



نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی علت بی رونقی بازار فرش دستباف را کم کاری بخش خصوصی و دولتی دانست و افزود: متاسفانه بخش خصوصی نگاه علمی به فرش نداشته و برنامه ای برای شناسایی بازارهای هدف ندارد.



فرش دستباف پاسپورت معنوی ایران است



وی با یادآوری اینکه فرش دستباف پاسپورت معنوی ایران است، ادامه داد: امروزه محصولات تولیدی بازار محور نیست و بخش خصوصی طرح‌های 50 سال گذشته را  پیاده می کند در حالی که سلایق و دیدگاه‌ها و همچنین دکوراسیون منازل نسبت به گذشته بسیار فرق کرده است.



احیای صنعت فرش دستباف مستلزم تجدیدنظر در سیاست های فعلی



این نماینده مردم در مجلس دهم احیای صنعت فرش دستباف را مستلزم تجدیدنظر در سیاست های فعلی  دانست و تصریح کرد: در حال  حاضر نگاه ها به این محصول تغییر کرده است از سویی متاسفانه بیمه فرشبافان پس از سال ها مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده است.



ذی نفعان آگاهی مناسبی از قوانین مصوب در حوزه فرش را ندارند



وقف چی با یادآوری تصویب قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، گفت: ذی نفعان آگاهی مناسبی از قوانین مصوب در حوزه فرش ندارند و از سویی دولت نیز توجهی به اجرای قوانین ندارد.



رییس فراکیسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  برای برگزاری نمایشگاه  و فروشگاه های فرش و صنایع دستی باید از اماکن دولتی  و فروشگاه های فرش و صنایع دستی استفاده شود البته توجه به اجرای قوانین مصوب و تولید و فناوری پرورش کرم ابریشم نیز باید در کانون توجه باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 263927
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار