خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/01/19 - 10:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جمالی‌نوبندگانی در ارزیابی از آخرین وضعیت سوریه تشریح کرد:

حمایت آمریکا از گروه های تروریستی کمرنگ شده است / پاکسازی غوطه‌شرقی سبب ثبات می شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد به دلیل وجود بازیگران منطقه ای و حتی فرامنطقه ای مسئله سوریه در کوتاه مدت حل نخواهد شد.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص پیش بینی آینده وضعیت سوریه پس از آزادسازی ۹۵ درصد از غوطه شرقی دمشق، گفت: باید اذعان کرد که مسئله بروز درگیری و جنگ در سوریه برای تجزیه این کشور و عراق رخ داد و مستکبران به دنبال اجرای نقشه خاورمیانه جدید در منطقه بودند.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشخبتانه امروزه معارضانی مانند النصره، داعش، احرارالشام و غیره در سوریه از بین رفته اند، اظهار کرد: بر این اساس تهدیدی که در گذشته از سوی ایالات متحده به دلیل حمایت از گروه های تروریستی وجود داشت از بین رفته است.



وی ضمن تاکید بر اینکه کشورهای منطقه ای مانند ترکیه، عربستان، روسیه و غیره در موضوع سوریه درگیر هستند، ادامه داد: بنابراین به دلیل وجود بازیگران منطقه ای و حتی فرامنطقه ای مسئله سوریه در کوتاه مدت حل نخواهد شد؛ به عنوان مثال از سوی آمریکا به طور آشکارا اعلام شد که قصد ندارند خاک سوریه را ترک کنند و سعودی ها نیز هزینه آن را خواهند پرداخت.



این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: نباید فراموش کرد که علی رغم شکست داعش و از بین رفتن گروه های ترویستی، بازیگران فرامنطقه ای اجازه نخواهند دارد که خیلی زود آرامش به سوریه بازگردد.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که پس از آزادسازی ۹۵ درصد از غوطه شرقی دمشق، حتما ارتش سوریه آخرین منطقه تحت اشغال شورشیان را نیز پاکسازی خواهد کرد تا از این طریق بتوانند گامی در راستای نزدیک شدن به ثبات برداشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 238312
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار