خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/27 - 12:01
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
نیکفر لیالستانی در نطق میان دستور:

حل مسائل اقتصادی مردم ضرورت دارد

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس گفت:کمیسیون اقتصادی مجلس به کمک دولت طرحی در چارچوب مولفه های اقتصاد مقاومتی تنظیم کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ذبیح الله نیک فر لیالستانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 27 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن سلام و درود به شهدا و امام شهدا گفت: از رهبر معظم انقلاب قدردانی می کنم که مانند امام خمینی (ره) از کلیات نظام حمایت می کنند.از تلاش ها و پیگیری ها و اقدامات قوه قضائیه و آقای رئیسی کمال تشکر را دارم.



نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:باید توصیه مقام معظم رهبری درباره اصلاح تصمیم سران قوا در مورد مدیریت مصرف سوخت بنزین در لایحه بودجه سال 1399 که در آذرماه به مجلس ارائه می شود، توسط مجلس اعمال شود و در جهت حل مشکلات مردم تصمیم گیری شود.



وی افزود: طرح مدیریت مصرف سوخت و سهمیه بندی بنزین از مسائل مهم است و علت نپذیرفتن مردم و اعتراض  به عملکرد و کارنامه دولت در موضوعات گذشته برمی گردد.



این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: اگر بر فرض دولت به وعده های خود در آینده عمل کند، وعده هایی چون پرداخت به موقع مابه التفاوت افزایش قیمت بنزین به 60 میلیون نفر و یا کنترل قیمت های کالاها و جلوگیری از افزایش قیمت ها که بعید به نظر می رسد! و تاکنون اقدامات بازدارنده نتوانسته موثر واقع شود، مردم را به آینده امیدوار خواهد کرد اگر بتوانند قیمت ها را کنترل کنند.



مجلس نظارت بر درآمد و هزینه ها را باید رصد کند



نیکفر ادامه داد:مجلس نظارت بر درآمد و هزینه ها را باید رصد کند، اگر برنامه های دولت با روشنگری از رسانه ملی پخش و نمایندگان از ظرفیت تشکل های مردمی، صنفی و دانشگاهی، کارگری استفاده می کرد تا مردم در جریان قرار گیرند، این همه خسارت وارد نمی شد و اوباش و اراذل ،ضد انقلاب و معاندین و مخالفین نظام سوءاستفاده نمی کردند.



وی خطاب به رئیس جمهوری تصریح کرد: آیا از مشکلات معیشت مردم خبر دارید؟ معیشت مردم چگونه می گذرد؟ آقای رئیس جمهور مردم به شما رأی دادند و مجلس به وزرای شما، مردم سکان اعتمادشان را به شما و وزرای شما سپردند و چرا در این طرح مردم و نمایندگان مردم دیده نشدند و آنها در موضوع طرح مدیریت مصرف بنزین اطلاعی نداشتند.



نیکفر درادامه افزود: آقای لاریجانی؛ نمایندگان مجلس شما را به ریاست برگزیدند، آیا در میان آنها کارشناسانی و متخصصینی نبودند تا در مدیریت سوخت نظر دهند؟ به نظر شما رئیس جمهور با وزرای خود مشورت نکرده و آنها را در جریان اقدامات قرار نداده اند و کجاست جایگاه نمایندگان؟ چرا نباید از قبل اطلاع داشته باشند؟



کمیسیون اقتصادی مجلس به کمک دولت طرحی در چارچوب مولفه های اقتصاد مقاومتی تنظیم کند



عضو فراکسیون ولایی مجلس در ادامه افزود:در سال رونق تولید بانک ها باید در کنار تولیدکنندگان و مردم باشند،در حالی که ریشه بسیاری از مفاسد و خلاف ها از بانک ها سر می زند، انتظار است کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به کمک دولت از کارشناسان حوزوی و دانشگاهی برای ارائه طرحی در چارچوب مولفه های اقتصاد مقاومتی که مشکل مردم را حل کند و نظرات مقام معظم رهبری و مراجع را تامین کند، تنظیم کند.



سوءمدیریت ها به نام تحریم تمام شده است



نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ادامه داد: عدم حل مسائل اقتصادی مردم باتوجه به  ظرفیت های فراوانی که در کشور است، بر اثر سوءمدیریت ها به نام تحریم تمام شده است، یک دلیل آن بانکداری ما است که به دنبال بنگاه داری، دلالی و اقدامات غیرمولد است. خصوصاً سودجویی هایی که در ربا وجود دارد که جنگ با خدا است.



استفاده از ربا برای هیچ مملکتی آبادی ندارد



عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: استفاده از ربا برای هیچ مملکتی آبادی ندارد و مشکلات آن را حل نخواهد کرد، آسیب های اجتماعی امروز خانواده های ما ناشی از همین ربا و نوع بانکداری ما است که به دنبال تصاحب اموال مردم هستند، باید چاره ای اندیشیده شود، برای این اقدام جنگ با خدا، اقدام بازدارنده انجام شود.



بهبود وضعیت چای مستلزم حمایت مستمر و بکارگیری ناظرین در تمام سال است



نیکفر خطاب  به وزیر راه و شهرسازی داد و اظهار کرد: تقاطع غیرهم سطح میدان گیل لاهیجان و راه سراوان- سیاهکل- لاهیجان علیرغم پیگیری‌ها همچنان قربانی می گیرد و ترافیک مردم منطقه را به ستوه ‌آورده است. پروژه‌های ملی محل تردد میلیون‌ها نفر در سال می باشد، لذا با بخش خصوصی همکاری نموده و در تامین اعتبار دریغ نفرمایید.وی همچنین خواستار آسفالت راه‌های روستایی در حوزه انتخابیه‌اش شد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی هم تاکید کرد: اقداماتی مثل کاهش تعرفه واردات محصولات کشاورزی مانند چای، برنج، ابریشم، بادام زمینی و زیتون منجر به نابودی کشاورزی و صنایع تبدیلی مربوط به آن شده است که بهبود وضعیت چای مستلزم حمایت مستمر و اقداماتی از جمله بکارگیری ناظرین در تمام سال و بهبود کمی و کیفی چای است.



نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس  به وزیر صنعت نیز در رابطه با تولید،اشتغال و حل مشکلات مربوط به آن تذکر داد و تصریح کرد:در این رابطه توجه جدی داشته باشید و از تعطیلی کارخانجات جلوگیری کنید که اگر اقدامات جدی صورت نگیرد؛خسارات ناشی از تعطیلی آنها صاحبان صنایع، تولید و اشتغال را دچار خسارت‌های جبران ناپذیر خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 291325
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار