خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/10 - 12:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رضایی‌کوچی:

حفظ جان مسافران اولویت نخست در خرید هواپیما روسی/آیا پای آنتونوف در آسمان ایران باز می‌شود؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس از مأموریت این کمیسیون به کارشناسان برای بررسی کیفیت هواپیماهای روسی و اوکراینی خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره مذاکره شرکت آنتونوف اوکراین برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران، گفت: در شرایط کنونی بخشی از ناوگان هواپیمایی کشور دچار فروسدگی بوده و نوسازی این ناوگان بسیار ضروری است، از این رو مسئولان سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به خرید هواپیماهای جدید اقدام کنند.











محمدرضا رضایی کوچی


اولویت نخست در خرید هواپیما، کیفیت و حفظ جان مسافران است



نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این که کشور به هواپیماهای جدید و نو نیاز دارند، مسئله واضح و مبرهنی است، اما اولویت نخست در خرید هواپیماهای مسافربری باید کیفیت این محصولات باشند.



قطعا ملاک اصلی در خرید هواپیما باید ایمنی و حفظ جان مسافران باشد، از این رو نمی توان اقدام به خرید هر محصولی کرد



وی گفت: قطعا ملاک اصلی در خرید هواپیما باید ایمنی و حفظ جان مسافران باشد، از این رو نمی توان اقدام به خرید هر محصولی کرد.



هواپیماهای روسی متناسب با وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی کشور نیستند



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی نمی توان نظر قطعی درباره کیفیت هواپیماهای روسی و کشورهای شرقی ارائه کرد، اما تجربه نشان داده که این هواپیماها متناسب با وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی کشور نیستند.



مأموریت کمیسیون عمران به کارشناسان برای بررسی کیفیت هواپیماهای روسی و اوکراینی



رضایی کوچی تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس، جمعی از کارشناسان و نخبگان صنعت هوایی کشور را مأمور بررسی وضعیت و کیفیت هواپیماهای مسافربری روسی و اوکراینی کرده و قطعا در آینده ای نزدیک گزارش نهایی آن ها به کمیسیون ارسال خواهد شد.



سرمایه‌های کشور در خرید هواپیما باید به درستی هزینه شود



رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه در خرید هواپیماهای جدید، بخشی از سرمایه های کشور هزینه می شود، باید دقت لازم در این رابطه صورت گیرد تا سرمایه های کشور به درستی و برای خرید محصولات با کیفیت هزینه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 267991
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار