خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/08 - 13:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
تربتی‌نژاد:

حراست از 136 میلیون هکتار عرصه طبیعی تنها با 3 هزار جنگل‌بان/به ازای هر ۱۰ هزار هکتار جنگل یک جنگل‌بان نیاز است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به کمبود نیروی جنگل‌بان در کشور گفت: بر اساس استانداردهای بین المللی به ازای هر ۱۰ هزار هکتار یک نفر باید جذب شود.

نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، در رابطه با حمایت از جنگل‌بان‌ها گفت: یکی از ابعاد محیط زیست، جنگل‌ها هستند و نقش جنگلبان‌ها کمتر از محیط‌بانان نیست. باید از آنها نیز در چهارچوب قانون حمایت بشود.



نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با فرسودگی و مستهلک شدن تجهیزات جنگل‌بان‌ها، گفت: وسایل جنگل‌بان‌ها نسبت به تعداد ماموریت‌های آنها بسیار محدود است و خیلی زود فرسوده می‌شوند. همچنین در برخی از ماموریت‌های مهم جنگلبان‌ها از جمله عملیات اطفای حریق، که به علت کمبود تجهیزات، این عملیات‌ها بسیار دیر اتفاق می‌افتد که خسارت‌های سنگینی به جنگل‌های کشور وارد می‌شود.



وی ادامه داد: فرسودگی و مدرن نبودن تجهیزات مورد نیاز جنگل‌بانها باعث می‌شود اطفاء حریق عملیات کندتر و تلفات بیشتری داشته باشیم. تخصیص بودجه  و اعتبار  بسیار محدود است، باید حمایت بیشتری از جنگل بان‌ها و تجهزات مورد استفاده آنها صورت بگیرد.



سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به کمبود نیروی جنگل‌بان نسبت به مساحت 136 میلیون هکتاری عرصه طبیعی کشور که تنها 3000 جنگلبان مسئول حفاطت از این منطقه وسیع هستند، گفت: در برنامه ششم توسعه به مسئله استراحت و عدم استفاده از جنگل‌ها پرداخته شده است، تا در این بازه زمانی ضمن حفاظت جنگل‌ها، بهره برداری نیز ممنوع شود، اجرای این برنامه برای جنگل‌بانها بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید تعداد این افراد به گونه‌ای تامین شود که بتوانند تمام جنگل‌ها را به صورت شبانه روزی پوشش دهند، اگر این تعداد به اندازه کافی نباشد ممکن است، به علت حجم زیاد ماموریت‌ها به نسبت تعداد نفرات غفلتی رخ بدهد و جنگل‌ها مورد تجاوز واقع شوند، تعداد نیروهای جنگل‌بانی باید بر اساس استانداردهای بین المللی که به ازای هر ۱۰ هزار هکتار یک نفر است تعیین و جذب شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 255866
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار