خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/04/12 - 20:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

حادثه حمله به هواپیمای ایرباس ایران دلیل محکمی برای رد ادعاهای بشردوستانه آمریکاست

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجل گفت:حادثه حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایر باس ایران دلیل محکمی برای رد ادعاهای بشردوستانه و تابع دانستن آمریکا در زمینه قوانین بین المللی است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این حادثه یکی از موراد نقض آشکار حقوق بین الملل و هوایی در تاریخ معاصر است.



وی ادامه داد:حادثه حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران دلیل محکمی برای رد ادعاهای بشر دوستانه و تابع دانستن آمریکا در زمینه قوانین بین المللی است.  



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم عنوان کرد: در حالی آمریکایی ها هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار دادند که در خطوط بین المللی و رسمی بر فراز آب سرزمینی پرواز می کرد.



وی افزود: در این راستا دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره این حادثه شکایت کرده اما متاسفانه از آنجایی که در نظام بین الملل دادگاهی برای رسیدگی به این گونه موارد ندارد نمی توان از آمریکا شکایت کرد.



رحیمی جهان آبادی عنوان کرد:دیوان بین المللی لاهه به شرطی اختلافات بین دولت ها به شرطی رسیدگی می کند که مورد توافق طرف اختلاف باشد  اما  آمریکایی ها قطعا به عنوان عامل جنایت حاضر به مراجعه به دیوان بین المللی نیستند.



وی بیان کرد:طرح شکایت در شورای امنیت و مجامع حقوق بین الملل بگونه ای باید باشد که بتوانیم ماهیت واقعی آمریکایی ها افشا کنیم همچنین می توانیم از سازمان ملل درخواست کنیم تا بخاطر این اقدام جنایت کارانه  علیه آمریکا قطعنامه صادر کند و دارایی های آمریکا در سراسر جهان جهت پرداخت خسارت به شهروندان ایرانی مصادره شود.  



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:متاسفانه نظام بین الملل مبتنی بر حقوق نیست بلکه مبتنی بر زور است بر این اساس برخلاف ادعاهایی که آمریکا دارد یکی از عوامل بی نظمی،رفتار های غیر قانونی و خودسرانه  مبتنی بر زور در روابط بین الملل آن ها هستند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 300388
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار