خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/08 - 12:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم:

جشنواره تئاتر عربی نقش دیپلماسی فرهنگی را بازی می‌کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره تئاتر عربی در نگاه نخست نقش دیپلماسی فرهنگی و تبادل ارزش فرهنگی میان ایران و چند کشور همسایه عرب زبان را دارد.


مجید نصیرائی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد برگزاری جشنواره تئاتر عربی در خوزستان گفت: تئاتر هنر اندیشه‌ها و انسانیت و یکی از تاثیرگذارترین رسانه‌های هنری است؛ تئاتر به عنوان یکی از مجاری ارتباطی در جهان امروز محسوب می‌شود و جشنواره تئاتر عربی که هر ساله در استان‌های جنوبی کشور برگزار می‌شود در نهادینه کردن فرهنگ‌ها، آیین‌ها و ارزش‌های یک جامعه نقش موثری را ایفا می‌کند.



نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی افزود: خوزستان با تنوع و بافت قومیتی خاص که در سطح کشور کم نظیر است و در صورت بهره جستن از این ظرفیت مهم، نتایجی ماندگار خواهد داشت در واقع به واسطه همسایگی و هم مرزی با برخی از کشورهای عربی و نزدیکی اعتقادات و ارزش‌های فرهنگی جشنواره تئاتر عربی در نگاه نخست نقش دیپلماسی فرهنگی و تبادل ارزش فرهنگی میان ایران چند کشور همسایه عرب زبان را است.



نقش استراتژیکی تئاتر



وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه سال‌های متمادی از برگزاری جشنواره تئاتر عربی می‌گذرد در حال حاضر یک جشنواره قومی و منطقه‌ای محسوب می‌شود و نقش استراتژیکی دارد و تاثیر بسیاری در ارتباطات هنری، فرهنگی و اجتماعی میان ملیت‌های مختلف از لبنان و عراق گرفته تا کشورهای حوزه خیلج فارس را دارد، ارزش آن به اندازه‌ای است که می‌تواند پل ارتباطی فرهنگ فارسی و عربی باشد .



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در جشنواره‌های این چنینی که بین چند کشور برگزار می‌شود هنری همچون تئاتر بستری برای شناختن است و به واسطه آن چند قومیت تقویت می‌شود و این فرصت خوبی برای کشور ما محسوب می‌شود که فرهنگ ایرانی را به واسطه هنر به کشورهای دیگر معرفی کنیم که این شناخت نشات گرفته از آگاهی است.



در سالنامه هنر جایی جشنواره تئاتر عربی خالی است مرکز هنرهای نمایشی می‌تواند نقش خود را به عنوان واسطه گر و حامی ایفاء کند واین رویداد مهم را ثبت کند



نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در سالنامه هنر می توان جشنواره تئاتر عربی را هم گنجاند و  مرکز هنرهای نمایشی می‌تواند نقش خود را به عنوان واسطه گر و حامی ایفاء کند.



بیشتر بخوانید: 





نصیرائی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر عربی قرار بود همزمان با سالروز مبعث پیامبر (ص) در خوزستان برگزار شود و تدارکات برگزاری آن هم فراهم شده بود که با توجه به قرمز شدن وضعیت برخی شهرهای خوزستان قرار شد این جشنواره سال آینده و پس از عید فطر برگزار شود. این جشنواره از ۲ سال گذشته به جشنواره بین المللی تبدیل شده است و در دوره‌های قبل آثار خارج از کشور در حد دو تا سه اثر آن هم از کشور عراق بود اما امسال شاهد استقبال خوبی از کشورهای عربی اسلامی از این جشنواره بودیم ./



پایان پیام




 



 



 

  • کد خبر : 314863
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار