خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/18 - 19:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
رضایی‌کوچی در گفت و گو با خانه ملت تشریح کرد:

جزئیات نظارت میدانی کمیسیون عمران از استان چهارمحال و بختیاری

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مردم اکنون آب مورد نیاز خود را از طریق چاه تامین می‌کنند، بنابراین پروژه خط انتقال آب از سدی تحت عنوان بن-بروجن تعریف شده تا آب مورد نیاز مردم استان چهارمحال و بختیاری را تامین کند.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستاوردهای نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری گفت ما در این نظارت میدانی در کنار دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی تلاش کردیم تا در حوزه عمرانی و زیرساخت‌های استان ضمن بازدید و بررسی، در جهت حل مشکلات قدمی برداریم.



نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به بازدید از راه‌های مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری افزود: قرار است، بزرگراهی با گذر از استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و تهران در نهایت به استان‌های شمالی کشور برسد که هنوز در بخش استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تکمیل دارد.



وی تاکید کرد: این بزرگراه با موقعیت بسیار مهم و استراتژیک برای کشور به ویژه در محور شهرکرد-بروجن-لردگان، نهایتا به سمت ایذه می‌رود و قرار است، کالاها بعد از بارگیری از بندر امام به سمت ایذه و سپس به سمت استان‌های شمالی و مرکزی کشور هدایت شوند اما هنوز بخش‌هایی از این محور در این استان نیاز به احداث باند دوم دارد که در این بازدید میدانی موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



رضایی‌کوچی همچنین ضمن تاکید براینکه بسیاری از راه‌های روستایی با وجود تعداد بالای خانوار در این مناطق فاقد آسفالت بودند، اظهار کرد: توافقاتی برای انجام آسفالت راه‌های روستایی انجام و بر اتمام پروژه‌های روستایی با انجام حمایت‌های لازم تاکید شد.



رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه توسعه فرودگاه و راه‌اندازی پروازهای بیشتر در شهرکرد یکی دیگر از مسایل مورد تاکید در این بازدید میدانی بود، گفت: اکنون با وجود زیرساخت‌های لازم تنها هفته ای دو بار پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود که مقرر شد، اقدامات و حمایت‌های لازم در این مورد از سوی کمیسیون عمران مجلس انجام شود.



وی ادامه داد: با وجود اینکه استان چهارمحال و بختیاری به عنوان هدفی برای گردشگری شناخته می‌شود اما متاسفانه زیرساخت‌های کافی به لحاظ بوم گردی و هتل برای توریست های داخلی و خارجی نداشته و بسیار ضعیف عمل کرده است.



نماینده مردم جهرم در مجلس همچنین با اشاره به مشکلات حوزه آب شرب این استان بیان کرد: مردم اکنون آب مورد نیاز خود را از طریق چاه تامین می‌کنند و باید بتوان از آب پایدار و به اصطلاح پیش‌بینی شده برای این امر استفاده کرد، بنابراین پروژه خط انتقال آب از سدی تحت عنوان بن-بروجن تعریف شده تا آب مورد نیاز مردم استان چهارمحال و بختیاری را تامین کند.



رضایی‌کوچی تصریح کرد: بحث فاضلاب‌های شهری، تصفیه خانه‌ها، ساخت مسکن برای حاشیه‌نشینان و ... از جمله مباحثی بود که در این بازدید میدانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه کمیسیون‌های تخصصی موجب خوشحالی و امیدواری مردم منطقه شده بود، اظهار کرد: با توجه به بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1400 در حال حاضر در مجلس، می‌توان برای حل بسیاری از مشکلات استان چهارمحال و بختیاری بودجه مناسب را تامین کرد، قطعا این نظارت میدانی در حل مشکلات مردم منطقه تاثیرگذار خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 311611
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار