خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/09/07 - 19:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
صفاری نطنزی با اشاره به برگزاری ژنو8:

تکرار تلخ مذاکرات ژنو با پیش‌شرط معارضان سوری/دخالت آمریکا و فرانسه در سرنوست سوریه پذیرفته نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه معارضان سوریه نمی توانند دولت حاکم بر این کشور در مذاکرات ژنو 8 را نادیده بگیرند، گفت: معارضان از ارائه پیش شرط در مذاکرات گذشته نتیجه مطلوب نگرفتند.

مرتضی صفاری نطنزی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص برگزاری مذاکرات ژنو ۸ توسط شورای امنیت سازمان ملل، گفت: هم اکنون معارضان مسائلی را بیان می کنند که حکم پیش شرط دارد در حالی که طی مذاکرات گذشته از چنین روندی نتیجه نگرفته اند و اینبار هم همین روند طی خواهد شد.



نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی بشار اسد به عنوان رییس جمهور سوریه در این کشور حاکمیت دارد نمی توان وی را از مذاکرات حذف کرد از این رو پیش شرط معارضان سوری مبنی بر کناره‌گیری بشار اسد همزمان با آغاز مرحله انتقالی قابل تامل و پذیرفتنی نیست.



وی با بیان اینکه معارضان سوری کنترلی بر این کشور ندارند، ادامه داد: این مهم در حالیست که ارتش و محور مقاومت طی سال های گذشته با تروریست های تکفیری مبارزه کرده و آنها را از بین بردند لذا اظهارات معارضان سوری اصلا توجیهی ندارد.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه معارضین سوری می توانند بخشی از مذاکرات باشند اما قرار نیست پیش از برگزاری ژنو 8 تعیین تکلیف در موردی موضوعی صورت بگیرد، تصریح کرد: بنابراین مردم سوریه تصمیم گیرنده نهایی در خصوص سرنوشت کشورشان هستند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه از مذاکرات ژنو 8 شورای امنیت سازمان ملل، خاطرنشان کرد: بیان مطالبی در ذیل حمایت از مذاکرات که به نفع مردم سوریه نیست امری ناپسند بوده و به نوعی در عرصه بین الملل نیز پذیرفته نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 220723
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار