خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/17 - 14:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی:

توقف اموال ایران در کشور امارات شیوه نوین راهزنی ثروت ملت‌هاست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توقف اموال ایران در کشور امارات از سوی آمریکایی‌ها شیوه نوین راهزنی، و چپاول ثروت ملت‌هاست است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به توقیف 7 میلیون دلار از دارایی‌های ایران در امارات ازسوی ایالات متحده، اشاره کرد و گفت: توقف اموال ایران در کشور امارات از سوی آمریکایی‌ها شیوه نوین راهزنی، و چپاول ثروت ملت‌هاست است.



نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها همین کار را نیز با 11 میلیارد دلاری که قبل از انقلاب برای خرید تسلیحات در آمریکا داشته‌ایم نیز انجام داده‌اند.



جمهوری اسلامی ایران دوست ندارد که امارات را در لیست دشمنان خود قرار دهد



وی اظهار کرد: اینکه اماراتی‌ها که از همسایگان ما به شمار می‌رود و ازروابط اقتصادی، تجاری و سیاسی با ایران برخوردار است تعجب آور بوده؛ بنابراین سرمداران امارات باید بدانند که ما بایستی در کنار هم زندگی کنیم و اگر بخواهد چنین اقدامی را انجام دهد اوج بی‌توجهی به امنیت و منافع منطقه است که می‌تواند آسیب غیر قابل جبرانی را به روابط ایران و امارات وارد کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما امیدوار هستیم که طرف اماراتی همچنین خبط و خطای بزرگی را دچار نشود؛ بالاخره مردم کشورمان در دوران تحریم و سختی‌ها تحت فشار هستند که قطعا در این بحبوحه نیز دوست و دشمن خود را می‌شناسد؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران دوست ندارد که امارات را در لیست دشمنان خود قرار دهد.



مصادره اموال در قوانین بین‌المللی به بهانه‌های واهی اعتباری ندارد



رحیمی جهان آبادی عنوان کرد: امارات با ما پیوندهای دینی، جغرافیایی و همچنین روابط فرهنگی و اقتصادی دارد و نباید این اشتباه مرگبار را انجام دهد؛ قطعا مردم کشورمان این دوران سخت را سپری خواهند کرد و آن وقت بعید می‌دانم که اماراتی‌ها با این رفتار بتوانند آینده خوش و آرامی را در کنار کشورمان در خلیج فارس داشته باشند؛ البته بعید می‌دانم اماراتی‌ها چنین اقدامی را انجام دهند ولی اگر بخواهند دست به اینگونه رفتار بزنند یک اشتباه تاریخی را برای خود رقم زده‌اند که هیچگاه قابل جبران نیست.



وی تصریح کرد: اینکه کشورها با هم توافق کنند منابع مالی کشور ثالثی را مصادره کنند هیچ وجاهت قانونی ندارد و در قوانین بین المللی چنین موضوعی پذیرفتنی نیست، البته آمریکا سازمان مبارزه با تروریسم نبوده چرا که منشا پرورش تروریسم در جهان است و از گروه‌های تروریستی جهان حمایت ویژه ای را به عمل آورده است؛ بنابراین مصادره اموال در قوانین بین‌المللی به بهانه‌های واهی اعتباری ندارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 311550
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار