خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/30 - 11:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
کرد:

تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب ، علی‌رغم هشدار هواشناسی انجام نشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، زیرسازی نامناسب را عامل افزایش تخریب زیرساخت‌ها و انسداد راه‌های موصلاتی سیستان و بلوچستان دانست و گفت: علی‌رغم هشدار اداره هواشناسی مبنی بر ورود سامانه پر حجم به منطقه، تمهیدات لازم توسط دستگاه‌های مربوطه انجام نشد.

علی کرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، ضمن تشکر و قدردانی از ابراز همدردی مردم، مقام معظم رهبری و قوای سه‌گانه با مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، در رابطه با آخرین وضعیت زیرساخت‌های تخریب شده این استان  گفت: سیستان و بلوچستان تقریبا در بخش خشک و نیمه خشک کشور قرار داشته و حدود 17 سال درگیر خشکسالی متوالی بود، از این رو برنامه‌ریزی قبلی برای بارندگی بالای 200 میلی‌متر وجود نداشت.  



زیرسازی نامناسب عامل افزایش تخریب زیرساخت‌ها و قطع راه‌های موصلاتی است



نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: فقدان زیرسازی مناسب ابنیه‌ روستایی و کور شدن اکثر معابر و پل‌های استان سیستان و بلوچستان در اثر شن‌های روان و پسماند‌ها عامل افزایش تخریب زیرساخت‌های و قطع راه‌های موصلاتی بود.  از طرفی آب‌راه در دشت پرلان، دشتیاری و بسیاری از مناطق جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان و زرآباد به دلیل رسی بودن خاک و مسطح بودن زمین از مسیر خارج شده و مشکلات زیادی را برای مردم به لحاظ تخریب منازل مسکونی، مراکز آموزشی و تاسیسات آب و برق به وجود آورد.



تمهیدات مقابله با سیلاب علی‌رغم هشدار هواشناسی اتخاذ نشد



این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: مسئولان پس از شنیدن خبر وقوع سیل برای کمک به مردم استان سیستان و بلوچستان به این مناطق شتافتند اما گلایه بنده به عنوان نماینده مردم این است که چرا علی رغم اطلاع رسانی اداره هواشناسی مبنی بر ورود سامانه پر حجم به این منطقه، تمهیدات لازم اتخاذ نشد.



 



بیشتر بخوانید: 





کرد یادآور شد: معتقدم اگر هیئت دولت و وزرا به جای سفر به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان، مبالغی را از سازمان برنامه و بودجه گرفته و در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار دهند تاثیر بیشتری در کاهش آلام مردم دارد.



رفع معضلات بیکاری و بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده در اولویت دولت باشد



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مسئولانی که برای بازدید از وضعیت استان سیستان  و بلوچستان و مناطق سیل زده به این استان سفر کرده‌اند، تصریح کرد: معتقدم رفع معضلات بیکاری و بازسازی زیرساخت‌های روستایی باید در اولویت دولت قرار بگیرد. /   



پایان پیام

  • کد خبر : 294367
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار