خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/11/21 - 11:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بنیادی:

تمامی درآمدهای سازمان انتقال خون با مصوبه کمیسیون تلفیق اختصاصی می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 تمامی درآمدهای انتقال خون اختصاصی و با این اقدام بخش عمده مشکلات مالی سازمان حل می‌شود.

بهروز بنیادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارات مدیر عامل سازمان انتقال خون مبنی بر کسری بودجه 400میلیارد تومانی و درخواست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکل، گفت: انتقال خون به عنوان یکی از سازمان‌های حیاتی در پدافند غیرعامل کشور محسوب می‌شود و طی چند سال اخیر به دلیل عدم تمرکز مناسب بر آن بسیاری از مراکز انتقال خون در سطح شهرستان‌ها واستان ها با مشکلات زیادی به ویژه در مورد به روزرسانی تجهیزات و پرداخت معوقات جاری پرسنل مواجه شدند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون بهداشت مجلس در سال گذشته و جاری بر این شد که درآمد اختصاصی سازمان انتقال خون را به سازمان بازگرداند و سازمان برنامه و بودجه تاکنون همکاری خوبی با ما داشته و تلاش کرده در حد امکان تخصیص بیشتری را نسبت به سایر دستگاه ها پرداخت کند.



وی ادامه داد: در گذشته درآمدهای اختصاصی انتقال خون وارد خزانه می‌شد و سازمان برنامه و بودجه بخشی از آن را در اختیار سازمان قرار می داد البته عدد تخصیصی بیش 60 یا 70 درصد بود و تخصیص سازمان نسبت به سایر سازمان‌ها بیشتر بود اما با ارائه پیشنهادی از سوی کمیسیون بهداشت به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99 و حمایت یکپارچه نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مقرر شد تمامی درآمدهای اختصاصی سازمان به طور کامل در اختیار خود سازمان قرار گیرد و تخصیص صد درصدی شود.



نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس دهم افزود: اگر این پیشنهاد در صحن علنی مجلس هم مورد موافقت نمایندگان قرار گیرد بخش عمده مشکلات مالی سازمان حل خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 295328
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار