خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/28 - 17:35
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : فرهنگی
احمدی لاشکی عنوان کرد؛

تقویت اقتصاد گردشگری و حراست از نفت برای نسل های آینده

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در ایران با این تنوع اقلیم یقینا می‌توان نفت را برای نسل‌های بعد حراست کرد و برای تقویت اقتصاد گردشگری می‌توان سهمی از درآمدها را برای تشویق تورها استفاده کرد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه ایران جزء 5 کشور اول دنیا از نظر جاذبه گردشگری است گفت: گردشگری ایران نیاز به کار و برنامه‌ریزی بیشتر دارد؛ ایران در نظامی به نام جمهوری اسلامی است و گردشگری نیز باید در ظرف نظام تعریف شود به همین دلیل ممکن است که عده‌ای شرایط ایران را نپذیرند و با آن شرایط، آمادگی نداشته باشند.



وزیر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید برنامه‌ای داشته باشد تا بتواند حوزه اقتصاد گردشگری را ارتقا دهد



ظرفیت گردشگری ایران بسیار بالا و جزء چند کشور دنیا از نظر جاذبه است



نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت گردشگری ایران بسیار بالا و جزء چند کشور دنیا از نظر جاذبه گردشگری است. ایران همچنین از نظر منابع خدادادی و کارهایی که در تاریخ،  پیشینیان و بزرگان انجام دادند و فضایی که در روزهای اخیر متولیان و مسئولان توانستند انجام دهند بسیار پیشرفته است. ایران  از نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی و اکو توریسم و فرهنگ گردشگری بسیار قوی و غنی است.



گردشگران می‌توانند فرهنگ فعالیت‌های اقتصادی کشور را تغییر دهند



وی ادامه داد: از اصفهان تا شیراز و شمال ایران از نظر جذب گردشگر بسیار غنی است. تعداد گردشگران عربی بسیار بالا است و اینها می‌توانند فرهنگ فعالیت‌های اقتصادی کشور را تغییر دهند. به جرات می‌توان گفت که چند ده هزار خارجی در حوزه شمال ایران هستند و در کلاردشت، نوشهر و چالوس جمعیت قابل توجهی از گردشگران وجود دارد که می‌توانند ظرفیت بزرگ اقتصادی محسوب شوند.



عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس عنوان کرد: چنانچه برای این گردشگران برنامه‌ای وجود نداشته باشد و گردشگران صرفا به جنگل‌های شمال بروند و یا در کنار رودخانه بنشینند و چای بخورند و بروند، نشان دهنده این است که ایران نتوانسته از این ظرفیت‌ها استفاده کند.



مجلس با تبدیل سازمان به وزارتخانه، کار بزرگی انجام داد



وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید بگوید در برنامه‌های خود تا چه اندازه سهم درآمد کشور را درحوزه گردشگری ارتقا می‌دهد



نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس با تبدیل سازمان به وزارتخانه، کار بزرگی انجام داد، تصریح کرد: رئیس مجلس نیز این موضوع را به رئیس جمهور ابلاغ کرد و منتظریم تا رئیس جمهور وزیر پیشنهادی را معرفی کند؛ طبیعتا وزیر پیشنهادی، دیگر رئیس سازمان نیست که هر چه رئیس جمهور خواست، انجام دهد بلکه حتما باید برنامه داشته باشد و بگوید در برنامه‌های خود تا چه اندازه سهم درآمد کشور را درحوزه گردشگری ارتقا می‌دهد تا کمک به کشور باشد به همین دلیل باید هدفمند و با برنامه باشد.



وی برای توسعه گردشگری اظهار داشت: گردشگری‌ها متفاوت هستند به طوری‌که در تخت جمشید یک نگاه وجود دارد، در عالی‌قاپو و اصفهان یک نگاه و در تله‌کابین نمک‌آبرود نگاهی متفاوت وجود دارد. باید به ظرفیت تورها انگیزه داده شود. به نظر بنده باید قوانین مشوق در جهت تشویق افراد گذاشته شود، به عنوان مثال چه ایرادی دارد که سهمی از درآمد را به افرادی که در تورها هستند تا گردشگران کشورهای مختلف را به کشور هدایت کنند، اختصاص دهیم؛ باید انگیزه ایجاد شود و این شدنی است.



باید افرادی عاقل و لایق را به عنوان مدیر انتخاب کرد



نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس گفت: باید افرادی عاقل و لایق را به عنوان مدیریت انتخاب کرد تا این افراد بتوانند با افکار خوب و بلندی که بتواند اقتصاد را به چرخش در آورد، فعالیت کنند و امیدوارم روزی فرا رسد که کشور به اندازه‌ای از رونق صنعت گردشگری برخوردار شود که دیگر نگران فروش نفت درتحریم‌های آمریکا نباشیم.



رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی با بیان اینکه یک میلیون و 648 هزار و 195 کیلومتر مربع وسعت و با این تنوع اقلیم یقینا می‌توان نفت را برای نسل‌های بعد حراست کرد، تصریح کرد: از طریق ظرفیت‌های گردشگری می‌توان فضای خوب و رو به رشدی را برای کشور فراهم کرد.



حقوق گردشگر باید مدنظر قرار گیرد



این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص حفظ حقوق گردشگر خاطرنشان کرد: گردشگر نباید ایران را برای یک بار انتخاب کند چراکه این یعنی ایران نتوانسته به خوبی میزبانی کند به همین دلیل همه باید دست به دست یکدیگر دهند. متولیان، کسانی که امنیت ایجاد می‌کنند، کسانی که برنامه دارند و فضای مفرح و پاک ایجاد می‌کنند، همگی باید کمک کنند تا هر گردشگری که از ایران می‌رود، با چند نفر دیگر برگردد.



عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس افزود: چنانچه گردشگر وارد فضایی شود که امنیت نداشته باشد، درگیری باشد و یا جاده ناامن داشته باشد، نه تنها خودش نمی‌آید به دیگران نیز پیشنهاد سفر نمی‌دهد. بنابراین چنانچه توسعه پایدار بخواهد در حوزه گردشگری رقم بخورد حتما باید حقوق گردشگر مدنظر باشد و فضای لازم برای آنها ایجاد شود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 286807
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار