خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/21 - 23:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
خدری با اشاره به خروج سامانه پاتریوت آمریکا از عربستان:

تغییر معادلات سیاسی آمریکا با شرق / واشنگتن از سر ناچاری به دنبال کاهش تنش با ایران است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که ریاض در بحران اخیر قیمت نفت دستورات واشنگتن را به درستی اجرا نکرده و کاربرد خود را به عنوان ابزار آمریکا در منطقه برای واشنگتن از دست داده، گفت: سه سال پیش بود که رهبر انقلاب عربستان را «گاو شیرده» آمریکا خواندند و بسیاری در آن زمان متوجه منظور معظم له نشدند .

عبدالحمید خدری در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت  درباره  تصمیم آمریکا برای خروج سامانه های ضدموشکی پاتریوت خود از عربستان گفت: به نظر می رسد با توجه به این که ریاض در ماجرای اخیر تعیین قیمت و عرضه و تقاضای نفت دستورات واشنگتن را به درستی اجرا نکرده است ، کاربرد خود را به عنوان ابزار آمریکا در منطقه برای واشنگتن از دست داده است.



نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مساله قابل پیش بینی بود، افزود: سه سال پیش بود که رهبر انقلاب عربستان را «گاو شیرده» آمریکا خواندند و بسیاری در آن زمان متوجه منظور معظم له نشدند اما امروز می بینیم که به خوبی این وضعیت روابط توسط ایشان تشریح شده بود.



خدری با بیان این که خروج این سامانه برای عربستان سنگین است، گفت: به نظر می رسد واشنگتن به این قضیه پی برده است که کاهش نیروهایش در منطقه منجر به کاهش تنش ها با کشورهای منطقه و به طور خاص با ایران خواهد شد از این حیث سامانه ای که با ادعای مقابله با حملات ایران به عربستان وجود داشت از این کشور خارج کرده است.



وی ادامه داد: آمریکا حتی سعی داشته نیروهای خود را در عراق کاهش دهد و به نوعی با نیروهای مردمی آن کشور نیز کنار بیاید. همانگونه که اشاره شد اخیراً نیز آنها نشان داده اند که به دنبال افزایش نیروی نظامی و درگیری در خلیج فارس نیستند.











عبدالحمید خدری در نطق میان دستور


 



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر این موضوع به صورت کلی روابط امریکا به کشورهای منطقه در جهان پساکرونا تغییرات سیاسی جدی دارد چرا که بیش از مساله عربستان تنش در روابط چین و آمریکا مشهود است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده است که ایالات متحده آمریکا سامانه های ضدموشکی پاتریوت  و ده‌ها پرسنل نظامی خود را که بعد از حمله به تأسیسات نفت سعودی به این کشور ارسال شده بود از عربستان خارج می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 297691
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار